۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۵۳۵
در دیدار اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی مطرح شد؛

پیشنهاد آیت الله سبحانی برای انتشار مجله بین المللی جهان اسلام برای کودکان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، رمز موفقیت جهان اسلام را اتحاد و یکپارچگی دانست و با اشاره به نقشه های رسانه های صهیونیستی برای به انحراف کشاندن کودکان و نوجوانان، از رسانه های اسلامی خواست سد عظیمی را در برابر این توطئه ها ایجاد کنند.
آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، شامگاه شنبه در دیدار با اعضای اتحادیه رادیو و تلوزیون های اسلامی شرکت کننده در دومین اجلاس سراسری کودک و رسانه از نگاه معارف دینی، با اشاره به اهمیت کار برای کودک، تبلیغ علمی را بهترین وسیله برای تربیت کودک دانست.

وی با بیان اینکه کودک آمادگی پذیرش هر امری را دارد، تاکید کرد: خشت اول اجتماع، کودکان هستند و نخستین مرتبه تربیت نیز خانواده ها به شمار می روند.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کرد: با توجه به گسترش و شیوع ابزارهای اطلاع رسانی و رسانه ها، می توان با برنامه ریزی مناسب از این طریق و با بیان داستان های سازنده و قصه های کوتاه، کودکان را به نحو احسن تربیت کرد.

رییس مؤسسه علمی تحقیقاتی امام صادق(ع) بیان داشت: رسانه ها اگر بتوانند از طریق قصه های سازنده کودکان را با ارزش های اخلاقی آشنا کنند بهترین قدم را برای تربیت آنان برداشته اند.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به نقشه های دشمنان برای به انحراف کشاندن کودکان و نسل جوان و نوجوان، تاکید کرد: رسانه های صهیونیستی و غیر اسلامی با فیلم های فاسد کودکان و نوجوانان را به انحراف می کشانند.

وی تصریح کرد: یکی از خطوطی که صهیونیسم برای به انحراف کشاندن کودکان از آن استفاده می کند رسانه است و رسانه های اسلامی باید در مقابل هجمه های دشمنان سد عظیمی را تشکیل دهند تا توطئه های آنان خنثی و بی اثر شود.

حضرت آیت الله سبحانی تحقق این مهم را نیازمند برنامه ریزی مناسب دانست و با اشاره به برنامه های فاسدی که از طریق ماهواره ها پخش می شود، ابراز داشت: در حال حاضر صهیونیسم ودشمنان با ابزار و وسایلی که در اختیار دارند، مشغول افساد نسل جوان هستند و سکوت در برابر آنها جایز نیست.

وی گفت: باید رسانه هایی باشند که بتوانند از نظر محتوا، تصویر و هنر با ماهواره ها و سایت های دشمنان و صهیونیسم مقابله کنند.

این مرجع تقلید در ادامه تاکید کرد: اگر جهان اسلام مجله ای مشترک داشته باشد که نویسندگان آشنا به مباحث کودک مطالب متناسب را در آن بگنجانند و این مجله به زبان های مختلف چاپ شود بسیار مؤثر خواهد بود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وحدت امت اسلام، گفت: امت متفرق همچون انسانی است که در چاه افتاده است و رمز موفقیت جهان اسلام وحدت کلمه است و ما از خدا می خواهیم که امت اسلام را در برابر دشمنان ید واحده قرار دهد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات