۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۵۴۳
آیت الله شبستری:

شهید مطهری ذوب در ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید مطهری گفت: آن استاد حوزه و دانشگاه ولایت‌مداری را در رأس فعالیت‌های خود قرار داده بود.
 آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته دهم اردیبهشت در دیدار مدیران، مسؤولان و معلمان نمونه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: الگوپذیری از روش استاد مظهری در تربیت انسان های وارسته، متعهد و متخصص به یقین مفید برای آینده نظام اسلامی خواهد بود.

وی با بیان این‌که استاد مظهری عمر خود را صرف مبارزه با افکار التقاطی کرد، گفت: اگر آن شهید بزرگوار در حوزه تحصیلات خود را ادامه می داد، قطعا یکی از علمای برجسته معاصر محسوب می شد، اما از دیدگاه آن استاد بزرگوار تربیت نسل جوان و نوجوان فراتر از دریافت درجه اجتهاد بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که شهید مطهری ذوب در ولایت بود، خاطر‌نشان کرد: آن استاد حوزه و دانشگاه ولایت‌مداری را در رأس فعالیت‌های خود قرار داده بود، چنان که در آثار شهید مطهری شاهد این مسأله هستیم.

وی با تشریح ویژگی‌های آثار استاد مطهری اظهار داشت: منافقان تحمل افکار و اندیشه‌های روشنگر و وحدت‌بخش شهید مطهری را نداشته و در نهایت اقدام به ترور ایشان کردند، به عبارت دیگر استاد مطهری شهید راه ولایت و هدایت بود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر دقت نظر وزارت آموزش و پرورش در گزینش معلمان مدارس اظهار داشت: شایسته نظام اسلامی ایران نیست که فردی با لباس معلمی افکار انحرافی و ضد دینی را میان دانش آموزان و فضای مقدس مدارس ترویج کند.

وی با تأکید بر این‌که معلمی شغل نیست بلکه سیره انبیا است، تصریح کرد: باید قدر توفیقی را که خداوند به شما داده بدانید و از هر فرصتی برای هدایت، دانش افزایی و تربیت دینی دانش آموزان بهره‌مند شوید.

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های آموزشی در استان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 45 هزار نفر معلم و 650 هزار دانش آموز در آذربایجان شرقی مشغول تعلیم و تحصیل هستند.

وی از آغاز نهضت قرآن‌آموزی در مدارس آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با آغاز به کار مدارس قرآنی و استقبال خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در این مدارس، در آینده نزدیک شاهد تحول در آموزش‌های قرآنی خواهیم بود./935/پ202/س
ارسال نظرات