۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۵۵۲
پژوهشگر حوزه علمیه:

مقام معظم رهبری حجت را در زمینه مطالعه کتب شهید مطهری تمام کردند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: یادگیری آثار استاد مطهری یک ضرورت است و باید افکار علمی وی در جامعه ترویج شود.
شهيد مطهري


حجت الاسلام محمدرضا ایلمغانی، پژوهشگر حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: از خصوصیات بارز شهید مطهری، عطش علمی وی است.

وی ادامه داد: استاد مطهری عامل به اندیشه بود و مقید بود آنچه را یاد می‌گیرد از مرحله نظر خارج کند و به وادی عمل بکشاند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: یادگیری آثار استاد مطهری یک ضرورت است و افکار علمی وی باید ترویج شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حجت را در زمینه فراگیری و مطالعه کتب شهید مطهری تمام کردند چرا که ایشان بیان داشتند مجموعه آثار استاد مطهری باید در حوزه های علمیه تدریس شود.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: مطالعه اجمالی آثار استاد مطهری این خصیصه بارز استاد را نشان می دهد که وی دانشمندی آگاه به زمان است و به کوچک‌ترین مسائل سیاسی، اعتقادی و اخلاقی جامعه حساسیت دارد.

وی بیان داشت: یکی از مطالبی که باید محققان علوم اسلامی به آن توجه داشته باشند قاطعیت در رای و ابراز رای است، این خصوصیت در استاد مطهری بسیار واضح است، یعنی استاد به موقع مسائل را می‌دید و خوب تحلیل و نقد می‌کرد، نقدهای احتمالی را بررسی می‌کرد و در نظریه‌پردازی با صلابت وارد می‌شد.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: استاد مطهری همواره مطالب خود را با ادله و استدلال بیان و راه فهم آن را برای مخاطبان باز می‌کرد.

وی بیان داشت: امروز متاسفانه در بخش اطلاع رسانی دقیق و شایسته آثار استاد مطهری سرمایه‌گذاری نکرده ایم و هنوز دانشگاه ها با اوج معرفتی آثار استاد آشنا نیستند.

این کارشناس جنگ نرم بیان داشت: ضروری است با همت دستگاه‌های فرهنگی نقیصه اطلاع‌رسانی درباره آثار شهید مطهری جبران شود.

وی بیان داشت: باید برای اجرایی شدن دغدغه مقام معظم رهبری در درسی شدن کتب استاد مطهری سرمایه گذاری شود و مجموعه آثار استاد به صورت مدون و دقیق به جامعه علمی کشور تزریق شود.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: به نظر می‌رسد برای این منظور مهمترین خلا موجود در بخش مدیریت است از این رو باید با یک برنامه ریزی مناسب مدیریت علمی در این زمینه سامان یابد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات