۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۳۵۶۸
با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی؛

همایش دکترین مهدویت 23 تیر در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هفتمین همایش دکترین مهدویت با موضوع «رسانه؛ جامعه و حکومت زمینه ساز، راهبرد ها و راهکارها» 23و 24 تیرماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.
 همايش دکترين مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مسعود پور سید آقایی مدیر موسسه آینده روشن، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه ها در نگاه راهبردی به آموزه های مهدویت، گفت: رسانه ها در جامعه مهدوی منتظر نقش تعیین کننده ای دارند.

وی ادامه داد: برهمین اساس رسانه ها با رویکرد زمینه سازی، وظایف، اهداف، روش ها، شیوه ها و مبانی ویژه ای را دارند که بررسی آن ضروری است.

حجت الاسلام پور سید آقایی ابراز داشت: امسال در ادامه رویکرد فرهنگی همایش دکترین مهدویت سال گذشته، رسانه و نقش آن در زمینه سازی جامعه منتظر در دستور کار هفتمین همایش قرار گرفت و برهمین اساس شورای علمی همایش محور های و موضوعات همایش را با حضور اصحاب رسانه بررسی کرد.

وی با بیان اینکه تهیه این موضوعات در 30 جلسه دو ساعته صورت گرفت، اظهار داشت: با وجودی که هنوز یک ماه تا پایان فرصت ارائه مقالات وقت باقی است، 10 مقاله داخلی و 87 مقاله خارجی دریافت شده است.

دبیر همایش دکترین مهدویت اظهار داشت: قرارداد تولید 100 اثر با نویسندگان داخلی نوشته شده امید می رود در روزهای باقی مانده تعداد مقالات به صورت چشمگیری افزایش یابد.

وی ادامه داد: در بخش بین الملل از مجموع 87 مقاله دریافتی که از 27 کشور و 5 قاره به دبیرخانه همایش رسیده 60 مقاله پذیرفته شده است.

حجت الاسلام پور سید آقایی ادامه داد: این همایش امسال روزهای 12 و 13 شعبان مصادف با 23 و 24 تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت های پژوهشی در زمینه مهدویت و خارج کردن این عرصه از دست افراد غیر کارشناس، اضافه کرد: امسال برای سخنرانی افتتاحیه و اختتامیه همایش سعی شده از بین علما و شخصیت های برجسته نظام همچون آیت الله لاریجانی رییس قوه قضائیه و آیت الله مهدوی کنی بهره گرفته شود.

دبیر همایش دکترین مهدویت ابراز داشت: امسال نیز سعی می کنیم برای طلیعه برنامه از پیام رهبر انقلاب اسلامی استفاده کنیم./965/پ202/ص
ارسال نظرات