۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۶۰۰

کارت آزمون مراکز تخصصی 25 اردیبهشت توزیع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مراکز و رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه از توزیع کارت آزمون ورودی مراکز تخصصی در روزهای 25 تا 29 اردیبهشت ماه خبر داد.
کارت آزمون مراکز تخصصی 25 اردیبهشت توزیع می‌شود
حجت‌الاسلام فرهاد عباسی، مدیر مراکز و رشته‌های تخصصی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: کارت آزمون ورودی مراکز تخصصی از 25 تا 29 اردیبهشت ماه توزیع می‌شود.

وی افزود: طلابی که در رشته‌های تخصصی سطح2 و سطح3 حوزه ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه به نشانی http://www.howzeh-qom.com نسبت به دریافت کارت آزمون خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام عباسی گفت: آزمون پذیرش تحصیلی 90 ـ 91 تمامی رشته‌های تخصصی در قم و شهرستان‌ها( به استثنا رشته تبلیغ) به صورت متمرکز و در سراسر کشور، روز جمعه 30 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: آزمون در دو فرصت زمانی مختص به سؤالات عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود. هر دواطلب تنها مجاز به شرکت در یک سطح آموزشی(سطح2و3) است و هر دواطلب حق انتخاب حداکثر دو رشته با تعیین اولویت اول و دوم را خواهد داشت.

مدیر مراکز و رشته‌های تخصصی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که نام نویسی رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه تا دهم اردیبشهت ماه صورت گرفت،‌ افزود: بیش از 2700 نفر در رشته‌های تخصصی نام نویسی کردند که براساس رشته حدود چهار هزار نفر ثبت شده است.

وی ظرفیت پذیرش در مراکز تخصصی را 1100 نفر اعلام کرد و گفت: حدود دو برابر ظرفیت طلاب در مرحله نخست پذیرش می‌شوند که زمان مصاحبه علمی از سوی خود مراکز تخصصی اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این که نتایج آزمون مراکز تخصصی دو هفته پس از آزمون از طریق پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه اعلام می‌شود، افزود: بیشتر سؤالات آزمون به صورت چهار گزینه‌ای انتخاب شده ولی در برخی رشته‌های تخصصی سؤالات تشریحی نیز وجود خواهد داشت.

وی گفت: پذیرش رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی 90 ـ 91 برای نخستین به صورت متمرکز و از طریق سایت معاونت آموزش حوزه انجام می‌شود.

مدیر مراکز و رشته‌های تخصصی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در حال حاضر 20 مرکز تخصصی در حوزه‌های علمیه فعال است که 15 مرکز آن در قم و سایر مراکز تخصصی در تهران، آمل، شیراز و اصفهان فعالیت می‌کنند.

لازم به ذکر است، داشتن حداکثر سن 30 سال برای سطح 2 و 34 سال برای مقطع سطح 3، شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی و کسب امتیاز لازم، داتن گواهی علمی سطح یک برای شرکت در مقطع سطح 2 و گواهی علمی سطح دو برای شرکت در مقطع سطح 3، تعهد به رعایت تمام مقرارات آموزشی، پژوهشی و انضباطی و نداشتن منع قانونی از تحصیل و احراز صلاحیت اخلاقی از جمله شرایط عمومی در مراکز تخصصی به شمار می‌آید.

گفتنی است، دوره‌های تخصصی، دوره ای آموزشی و پژوهشی، در یکی از رشته های مصوب علوم اسلامی است که طلبه پس از گذراندن مقطع سطح 2 و3جهت تقویت پایه علمی و تخصصی خود وارد این دوره‌ها می شود./917/ت302/ص
ارسال نظرات