۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۶۰۲

کارگاه آموزشی آشنایی با جنگ نرم در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی کارگاه آموزشی جنگ نرم را برگزار می‌کند.
مباني جنگ نرم
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، دبیر هیئت نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: به همت این دبیرخانه و با همکاری کانون تخصصی سمعی بصری و تبلیغات انصار المهدی تبریز کارگاه آموزشی جنگ نرم برای اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

علی داننده مساجد را از مهمترین سنگرهای مبارزه با جنگ نرم دشمنان عنوان کرده و خاطرنشان ساخت: در این راستا تعلیم و تربیت نیروهای متعهد و متخصص از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

وی اظهار داشت: جنگ نرم از نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری، هویت شناسی و روش شناسی جنگ نرم، ظرفیت شناسی جنگ نرم، سواد رسانه ای، تحلیل عملکرد برنامه نوبت شما در شبکه بی بی سی فارسی و تحلیل شبکه اجتماعی فیس بوک و تویتر در انتخابات سال 88 از عناوین 6 گانه کارگاه آموزشی جنگ نرم خواهد بود.

وی همچنین اضافه داشت کارکرد مساجد در جنگ نرم، جوانان و ولایت پذیری در جنگ نرم، خواص و نخبگان در جنگ نرم ، رسانه و جنگ نرم، جنگ نرم و دیپلماسی عمومی، کنوانسیونها و سازمانهای بین المللی جنگ نرم از مهمترین سرفصل های این کارگاه آموزشی می باشد.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی مبانی، اصول و نظریه های جنگ نرم، تاریخ نگاری، تبار شناسی و سابقه جنگ نرم، نمادها، نشانه ها و مفاهیم مرتبط با جنگ نرم، عمل ها و روش های جنگ نرم و آرایش رسانه های جهان در عصر حاضر به شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد.

داننده افزود: اعضای شرکت کننده در این کارگاه آموزشی با آرا و اندیشه های امام خمینی و مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم، جایگاه بصیرت و صبر در مواجهه فعال با جنگ نرم، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم وظایف و مسئولیت های دستگاه فرهنگی و آموزشی کشور در رویارویی با جنگ نرم ، تئوری رسانه های جمعی، جنگ نرم و دیپلماسی عمومی آشنا می شوند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیئت نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: در کارگاه آموزشی جنگ نرم سعی خواهد شد با تحلیل عملکرد دو برنامه نوبت شما در شبکه بی بی سی فارسی و شبکه اجتماعی فیس بوک با همکاری اعضای شرکت کننده از عملکرد رسانه های غربی در جنگ نرم درک بهتری به عمل آمده و آموخته های این دوره آموزشی نهادینه شود.

گفتنی است کارگاه آموزشی آشنایی با جنگ نرم اردیبهشت ماه سال جاری در محل مجتمع فرهنگی هنری تبریز برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای ثبت نام اینترنتی در این دوره آموزشی می توانند به وب سایت کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به نشانی www.dkm-az.ir مراجعه کنند. /935/د102/س
ارسال نظرات