۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۶۳۶
حجت الاسلام والمسلمین غرویان:

وحدت بر محور رهبری مایه حیات و عزت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، وحدت بر محور ولی فقیه و رهبری را عامل عزت و حیات جامعه ارزیابی کرد و گفت: هیچ محوری برای وحدت در نظام اسلامی غیر از ولی فقیه وجود ندارد و همه باید به این اصل مهم توجه کنند.
حجت الاسلام محسن غرويان حجت الاسلام محسن غرويان
حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان از اساتید حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، وحدت را یک نیاز اساسی و کلیدی برای نظام اسلامی ارزیابی کرد.

وی گفت: بحث ها در مورد ضرورت وحدت در کشور به حد تواتر رسیده و این مساله از ضروریات است و اگر کسی در ضرورت آن بویژه وحدت مسؤولان تردید داشته باشد نشانه عدم بلوغ فکری و سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان با بیان اینکه محور وحدت در کشور ولایت فقیه است، تاکید کرد: وحدت بر محوری غیر از محور ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حاصل نخواهد شد، چرا که تفاوت نظر و دیدگاه ها در همه ارکان و قوای مختلف یک امر عینی و محرز است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: هیچ محوری برای وحدت جز رهبری وجود ندارد و این مورد قبول همه عقلای جامعه است و آحاد ملت، اندیشمندان، نخبگان، گروه های سیاسی، احزاب و مسؤولان باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان تاکید کرد: فرمایشات ایشان برای وحدت امری است که مطابق با واقعیات و عینیت جامعه است و انتظار از مردم و به ویژه مسؤولان این است که به بیانات ایشان لبیک بگویند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه جز رهبری کسی نمی تواند وحدت را در جامعه ایجاد کند، فرازهایی از بیانات ایشان را یادآور شد و گفت: فرمایشات ایشان همواره در این جهت بوده و اجرای آن به عهده مردم و مسؤولان است.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان نقش مسؤولان و خواص را در توجه به مقوله وحدت بیش از دیگران دانست و ابراز داشت: مردم تابع نخبگان سیاسی جامعه هستند و در گام اول وحدت را باید مقامات و مسؤولان کشور ایجاد کنند، آن وقت به کل جامعه سرایت خواهد کرد و عموم ملت هم به وحدت می رسند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه تبعیت از ولی فقیه در نظام اسلامی را یک اصل مهم دانست و در تبیین فلسفه این اصل گفت: فلسفه ضرورت تبعیت از مقام معظم رهبری و ولی فقیه ایجاد وحدت در جامعه است، این مساله بر اساس هوی و هوس و یک دیدگاه نظری صرف نیست، بلکه یک ثمره مهم اجتماعی و علمی جنبه کاربردی دارد و نتیجه آن وحدتی است که همه عقلای قوم به ضرورت آن واقف شده اند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید به این نکته توجه کنند که وحدت بر محور رهبری مایه حیات و عزت جامعه است و این اصل نباید به هیچ وجه مخدوش شود. /924/ت302/ج
ارسال نظرات