۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۶۶۳

اعزام مبلغ در ایام فاطمیه بر اساس تخصص مبلغان صورت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اعزام مبلغ در ایام فاطمیه با در نظر گرفتن تخصص مبلغان صورت می گیرد که این امر موجب رشد کیفی تبلیغ در این ایام می‌شود.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید غلام عباس موسوی با اشاره به رویکرد جدید دفتر تبلیغات اسلامی مبنی بر تخصصی شدن امر تبلیغ اظهار داشت: جذب مبلغ متخصص، طبقه بندی مبلغان بر اساس تخصص و مهارت‌های تبلیغی، اعزام مبلغ در مناسبت ها با توجه به تخصص های مبلغان و فراهم نمودن بسته های آموزشی تخصصی برای مبلغان از جمله برنامه هایی است که معاونت فرهنگی تبلیغی در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری نیز برنامه اعزام هفتگی مبلغان با توجه به تخصص آنها به صورت هفتگی بوده که بیشتر اعزام ها به استانها و مناطق مجاور قم انجام گرفته است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که اعزام مبلغ در ایام فاطمیه نیز با توجه به تخصص مبلغان می باشد گفت: در ایام فاطمیه شاهد رشد کیفی مبلغان خواهیم بود.

وی بیان کرد: ثبت نام مبلغان برای اعزام در ایام فاطمیه از طریق سامانه اینترنتی سمتا است و مبلغان از 12 اردیبهشت با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام اقدام نموده‌اند همچنین شرایط و چگونگی اعزام طی اطلاعیه‌ای 19 بندی در این سامانه اعلام گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: مدت تبلیغ در ایام فاطمیه سه روز می‌باشد و تنها مبلغانی می توانند اعزام شوند که حداقل یکی از دوره های مرتبط با تبلیغ تخصصی را گذرانده باشند.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: گام دیگری که در جهت ارج گذاری به وقت مبلغان انجام شده امکان دریافت حکم تبلیغی از سامانه سمتا است که نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت حکم تبلیغی را از بین می برد.

وی در ادامه به فعالیت های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جهت نشاط بخشی به روحیه مبلغان و خانواده آنها اشاره کرد و افزود: استفاده از استخر شنا و سوئیت های دهکده وسف از جمله برنامه های در حال اجرا است که برای استفاده بهینه از اوقات فراغت مبلغان و خانواده آنها برنامه ریزی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود طرح هجرت تابستان را از دیگر فعالیت های معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تببلیغات اسلامی بر شمرد و گفت: طرح هجرت تابستانه قبل از ماه مبارک رمضان و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: مبلغان پس از ارائه سوابق موفق تبلیغی و تخصصی در امر تبلیغ، جذب و پس از گذراندن دوره ها و نشست های علمی کاربردی به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند.

وی با بیان این که مبلغانی که در طرح هجرت شرکت می کنند در دو دسته جذب و به کار گیری می شوند افزود: دسته اول مبلغان بوستان معرفت می باشند که مخاطبان آنها دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی هستند و دسته دوم هسته فرهنگی جوان است که مخاطبین آنها جوانان دبیرستانی و دانشجو می باشند.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مدت تبلیغ طرح هجرت تابستان 34 روز است که از یکم تیرماه آغاز و تا ششم مرداد ماه ادامه می یابد.

وی بیان داشت: عمده فعالیت و تلاش مبلغان طرح هجرت تابستان غنی سازی و جهت دهی به اوقات فراغت نسل نو ودانش آموزان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان گفت: تهیه محتوای تبلیغی بر مبنای رویکرد تبلیغ تخصصی از فعالیت های دیگر دفتر تبلیغات اسلامی در سال جاری می باشد./916/د102/ع

ارسال نظرات