۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۶۷۸
با حضور ناشران حوزه دین؛

نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ششم تا سیزدهم مهرماه سالجاری در تبریز خبر داد.
نمايشگاه
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده در نخستین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نقش مهمی را در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و افزایش مبادلات فرهنگی ایفا می‌کند.

وی برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگی و همچنین تقویت رقابت‌پذیری در حوزه چاپ و نشر استان عنوان کرد و افزود: با برگزاری این نمایشگاه شاخص توجه مردم به کتاب و کتابخوانی افزایش یافته و انگیزه ها برای بروز، ‌ظهور، تولید و عرضه آثار جدید و ارزشمند از سوی مولفان و ناشران نیز بالاتر می‌رود.

داننده تاکید کرد: نمایشگاه کتاب به عنوان پدیده ای است که در هر دوره برگزاری عناوین جدید و تازه های نشر را معرفی می کند.

وی اظهار امیدواری کرد امسال نیز با استفاده از تجارب سال‌های گذشته و با خلاقیت و نوآوری نمایشگاه کتاب تبریز در سطح کیفی و کمی مطلوبی برگزار شود.

داننده با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از شاخص‌‌های سنجش و ارزیابی میزان رشد، پیشرفت و توسعه جوامع است، از نهادهای فرهنگی استان خواست تا همکاری لازم را در راستای برگزاری مطلوب این نمایشگاه به عمل آورند.

وی افزود: امسال نیز همانند سالهای گذشته در این نمایشگاه برنامه‌های جنبی نظیر کارگاه آموزشی کتاب و کتابخوانی، رادیو نمایشگاه، نمایشگاه عکس و فیلم‌، ایستگاه‌های عکس و نقاشی و بخش توانمندی مطبوعات برگزار می‌شود./935/د102/س
ارسال نظرات