۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۶۹۸
پژوهشگر حوزه علمیه:

مطالعه کتب شهید مطهری بهترین راه برای مقابله با شبهات منافقان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر مطالعه کتب شهید مطهری را بهترین راه برای مقابله با شبهات منافقان دانست و اظهار داشت: مردم و مسؤولان باید در اوقات روزانه خود وقتی را برای خواندن کتب شهید مطهری اختصاص دهند؛ چرا که با خواندن این کتب قدرت پاسخ گویی به سؤالات و شبهات انسان افزایش می‌یابد.
شهيد مطهري


حجت الاسلام غضبان معرف، امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: شهید مطهری عالمی بزرگوار و با علم و فضیلت بود از این رو  اقشار مختلف جامعه باید از این شهید بزرگوار پیروی کنند و راه او را ادامه دهند.

این فعال عرصه فرهنگی با اشاره به تأثیر سخنرانی‌های استاد مطهری در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: استاد مطهری با سخنرانی‌های کوبنده خود در خصوص اقدام‌های مفسدانه شاه مردم را تحریک به حضور در خیابان‌ها کرده و این سخنرانی‌ها یکی از عواملی بود که سبب پیروز شدن انقلاب اسلامی ایران شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که کتب شهید مطهری متعلق به دوره و سن خاصی نیست، تأکید کرد: برخی از افراد بی بصیرت و جاهل بیان می‌کنند که کتب شهید مطهری عقب افتاده هستند و باید از کتب نوین و به روز استفاده شود، و این در حالی است که کتب شهید مطهری نه تنها عقب افتاده نیستند بلکه برای هر سنی و در هر برهه‌ای از زمان پاسخ گوی نیاز روز جامعه بشری است.

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر به بیان پیشنهاداتی در خصوص مطالعه هر چه بیشتر مردم و مسؤولان از کتب و آثار شهید مطهری، پرداخت و بیان داشت: مردم و مسؤولان باید در اوقات روزانه خود وقتی را برای خواندن کتب شهید مطهری اختصاص دهند؛ چرا که با خواندن این کتب پر محتوا هم سطح علمی انسان افزایش می‌یابد و هم قدرت پاسخ گویی به سؤالات و شبهات او افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام غضبان معرف در پایان سخنان خود با اشاره به دلایل نام گذاری هفته معلم در روز شهادت استاد مطهری گفت: از آنجایی که شهید مطهری یکی از برترین معلمان در طول تاریخ بوده و معلمان بسیار بزرگی برای جامعه تربیت کرده و خود نیز نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته است؛ از این رو روز شهادت ایشان را به عنوان روز معلم نام گذاری کردند./9465/ت303/ع

ارسال نظرات