۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۷۳۱
معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) قم:

آموزش پژوهش‌محور اساس کار معاونت پژوهش مؤسسه امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) قم، تحولات در عرصه آموزش پژوهش‌محور را اساس کار این معاونت ارزیابی و عملکرد این معاونت را تشریح کرد.
پژوهش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) قم شامگاه دوشنبه در همایش گرامی داشت روز معلم و تجلیل از اساتید نمونه این نهاد علمی و آموزشی که با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد، گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه های این معاونت ارائه کرد.

وی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری تاکید کرد: این شهید بزرگوار اسوه و الگوی اساتید و معلمان است و عمر خود را در جهت خدمت به اسلام و انقلاب صرف کرد.

وی در ادامه به تحلیل و بررسی مقوله تعلیم و تربیت از نگاه استاد مطهری پرداخت و ابراز داشت:‌ این استاد فرزانه فراگیری علم را عبادت و طاعت و تعلیم آن به شاگردان را بالاترین عبادت های معرفی می کند.

معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما در این معاونت اساس کار را تحولات در عرصه آموزش پژوهش محور قرار داده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این راستا اقدامات و برنامه ریزی های بسیار خوبی نیز انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و باید تلاش کنیم نواقص را مرتفع نماییم.

حجت الاسلام حسینی روش تدریس فعال، برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در جهت آشنایی اساتید با روش های آموزشی پژوهش محور، ایجاد شورای فقه و اصول، برگزاری آزمون جامع مبتنی بر استنباط و تحلیل بر مسائل و برگزاری دوره دکتری در همه رشته ها را از جمله اقدامات معاونت آموزش مؤسسه امام خمینی ذکر کرد.

معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) قم با اشاره به فعالیت حدود 350 استاد در مؤسسه امام خمینی، سابقه تدریس، تسلط در ارائه مطالب به دانشجویان، پاسخ گویی به سؤالات، ابتکار و خلاقیت در تدریس، اهتمام به شاگرد پروری، تقید به برنامه های مؤسسه، نظم در اداره کلاس درس را از جمله شاخص هایی دانست که در گزینش اساتید نمونه این مؤسسه دخیل بوده است. /924/پ203/ع

ارسال نظرات