۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۷۳۶
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران:

سیره رهبری در دوران طلبگی بهترین الگو برای طلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران گفت: بازشناسی شخصیت رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیاز همه طلاب و روحانیان است.
رهبر انقلاب اسلامي


حجت الاسلام یوسف اکبری، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که یک طلبه دارای هویت و شخصیت حقوقی و صنفی دارد، گفت: خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی فردی باید در دستور کار یک طلبه باشد تا بتواند به وظیفه اصلی خود عمل کند.

وی با بیان این که طلبه به عنوان یکی از اعضای گروه همکاری باید تصورات خود را از ظرفیت ها، دارایی ها، فرصت ها، نیازها، استعدادها، بایسته ها، وظایف و کاستی های حوزه خورد را اصلاح کند، افزود: این بدان معنی است که یک طلبه باید همان گونه که به عنوان یک انسان با موفقیت و کمال صنفی خود نیز توجه داشته باشد، خود را برای انجام وظیفه در این صنف اجتماعی آماده کند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک طلبه باید دو آرمان مهم را به صورت موازی با هم دنبال کند، تصریح کرد: آرمان صنفی و فردی باید به طور جدی مورد توجه طلبه قرار گیرد و با اولویت قرار دادن این دو مسأله مهم می تواند ذی طلبگی که همواره مورد تأکید بزرگان دینی ما نیز بوده را رعایت کند و به آن جامه ی عمل بپوشاند.

حجت الاسلام اکبری، با بیان که رعایت ذی طلبگی از سوی طلاب حوزه های علمیه آنها را به شخصیتی الگو در سطح جهان تبدیل خواهد کرد، بیان داشت: طلاب باید در این مورد خاص سیره علمی و عملی علما و فقهای بزرگ دینی را الگوی خود قرار دهند.

وی، رعایت شئون روحانیت از سوی طلاب را یک ضرورت مهم خواند و با تأکید براین که علما و روحانیان در طول تاریخ همواره پایگاه و ملجأ مردم بوده و هستند، تصریح کرد: طلاب نیز باید رعایت همه اصول و شئون این قشرتأثیرگذار جامعه آن راه معنوی را ادامه دهند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی باید الگوی همه طلاب و روحانیان حوزه های علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: بازشناسی سیره علمی و عملی ایشان در دوران طلبگی بهترین راهکار  برای طلاب است.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود روحانیت را استمرار راه انبیای الهی دانست و با بیان این که طلبه در راهی قدم نهاده که پیش از ان سفیران الهی و بهترین بندگان او آن را طی کرده اند، افزود: این مسیر، راهی پرشکوه، پرحماسه، سرشار از عظمت و افتخار و راهی سراسر غرور آفرین است.

وی با اشاره به این که پیامبران الهی دراین مسیر مشکلات وسختی های فراوانی را تحمل کردند، تصریح کرد: اما هیچ وقت انبوه مشکلات آنها را از مسیر اصلی خود که همان تبلیغ دین مبین اسلام بود منحرف نکرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت میراث دار رسالت انبیاء الهی است، گفت: یک طلبه وقتی وارد حوزه می شود باید از ابتدا آماده همه این مشکلات باشد و تقابل پیامبران الهی و مخالفان دین خدا در ازای تاریخ خلقت انسان سابقه ای دیرینه دارد و این نشان دهنده راه پرپیچ و خم رسالت تبلیغ دین است.

حجت الاسلام اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری مرجعیت دینی، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با رهبری های امام راحل، همراهی روحانیت و مردم ولایت مدار به پیروزی رسید و حکومتی بر‌ پایه اسلام در ایران پایه گذاری شد.

وی با بیان این که امروز انقلاب اسلامی ایران الگویی برای همه ملت های آزاده دنیا قرار گرفته است، تصریح کرد: همه دنیا هم اکنون جمهوری اسلامی ایران را به نام تشیع، امام راحل، مقام معظم رهبری و روحانیت می شناسند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که امروز شاهد بیداری اسلامی درجهان هستیم، خاطرنشان کرد: هیچ شکی نیست که این بیداری همان وعده امام راحل در سه گذشته پیرامون صدور انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که نظام سلطه در برابر این بیداری اسلامی زمین گیرشده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول سی سال اخیر همواره مورد تهاجم سلطه گران بوده، اما امروز حق به پیروزی رسیده و ملت های دنیا ایران اسلامی را الگوی قیام های حق طلبانه خود قرار داده اند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همین مسأله رسالت طلاب در حفظ و حراست ازآرمان های امام، مقام معظم رهبری و خون شهدا هر روز بیشتر می کند، خاطرنشان کرد: طلبه و روحانی باید در همه مراحل سیاسی، اجتماعی و اخلاقی شئون روحانیت و ذی طلبگی را مورد توجه قرار دهد و آنها را رعایت کند تا بتوانیم این حکومت اسلام را به صاحب اصلی آ حضرت ولی عصر(عج) سپاریم./950/ت302/س

ارسال نظرات