۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۷۹۹
رییس دانشگاه باقرالعلوم:

اندیشه‌های شهید مطهری مبنای حرکت به سوی تعالی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تاکید بر اندیشه های ناب و برجسته شهید استاد مطهری، از محققان و اندیشمندان علمی خواست در اندیشه های وی متوقف نمانند و برای پاسخگویی به نیازهای روز مبانی دینی را استخراج و در اختیار جامعه قرار دهند.
حجت الاسلام محمدجواد ارسطا رييس دانشگاه باقر العلوم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد ارسطا، رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) روز سه‌شنبه در همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از دیدگاه شهید استاد مطهری که با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان حوزه و دانشگاه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، یاد و خاطره استاد شهید مطهری را گرامی داشت.

وی با تحسین نقش بی‌بدیل شهید مطهری در دفاع از مکتب اهل بیت و اسلام، آثار و اندیشه های این استاد برجسته را راهگشا و بسیار مفید برای جامعه، محققان، پژوهشگران و اساتید دانست و بر ضرورت توجه بیشتر نسل جوان به اندیشه های این نویسنده توانا تاکید کرد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر اینکه در اندیشه های شهید مطهری نباید متوقف ماند، ابراز داشت: باید اندیشه های شهید مطهری را مبنا و محور برای حرکت به سمت جلو و تعالی قرار داد.

حجت الاسلام ارسطا افزود: در سی سال گذشته بارها از شخصیت شهید مطهری تجلیل و تکریم به عمل آمده است، اما آیا فکر کرده ایم که راه این استاد و اندیشمند فرزانه باید تداوم یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه باید راه استاد شهید مطهری را ادامه دهیم تا اندیشمندان، محققان و پژوهشگران بتوانند متناسب با نیازها و اقتضائات زمان و روز مطالب مورد نیاز را عرضه کنند.

حجت الاسلام ارسطا بیان داشت: این مسیر باید از سوی محققان و اندیشمندان طی و مبانی اسلامی مورد نیاز برای پاسخگویی به مسائل روز استخراج شود و در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی برگزاری نشست ها و همایش های علمی به منظور تبیین و تشریح دیدگاه های شهید مطهری را بسیار اثرگذار توصیف کرد و گفت: این گونه نشست ها می تواند به برداشت و استفاده بیشتر جامعه و محققان از اندیشه های استاد مطهری کمک کند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تاکید بر اینکه اندیشه های شهید مطهری بسیار والا و ناب است، تصریح کرد: امیدواریم مراکز علمی و پژوهشی بتوانند رسالت خود را در تبیین اندیشه های این عالم ربانی و نویسنده توانا ایفا و به خوبی انجام وظیفه کنند. /924/پ202/ع
ارسال نظرات