۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۸۸۴
در تبریز؛

مراسم گرامی‌داشت چهلم آیت الله قزلجه ای برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت عالم ربانی حاج میرزاعلی قزلجه ای از علمای برجسته آذربایجان در تبریز برگزار خواهد شد.
 آيت الله قزلجه اي آيت الله قزلجه اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت عالم ربانی حاج میرزاعلی قزلجه ای از علمای برجسته آذربایجان فردا پنج‌شنبه 15 اردیبهشت در تبریز برگزار خواهد شد.

این مراسم از ساعت 17:30 تا 20 در مسجد آیت الله مدنی واقع در خیابان شمس تبریزی ایستگاه شکلی با حضور عموم مردم مؤمن، متدین و ولایت مدار تبریز برگزار می شود.

بیت آیت الله مجتهدشبستری امام جمعه تبریز، استانداری آذربایجان شرقی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان و بیت مرحوم آیت الله قزلجه ای در اطلاعیه ای مشترک از عموم مردم متدین تبریز برای شرکت در این مراسم دعوت کردند.

گفتنی است، آیت الله علی قزلجه‌ای از علمای برجسته آذربایجان و امام جمعه سابق موقت تبریز پس از ماه تحمل بیماری، به علت کهولت سن در تبریز دارفانی را وداع گفت.

آن عالم وارسته که سال ها به اقامه نماز جماعت در مسجد جامع تبریز مشغول بود، سال های متمادی در حوزه علمیه تبریز مشغول تربیت طلاب و تدریس علوم حوزوی بود.

آیت الله قزلجه ای در طول عمر با برکت خود ضمن تالیف کتب معتدد فقهی و اصولی، همواره ملجاء طلاب و عموم مردم آذربایجان به شمار می رفت.

وی پس از تحصیل مقدمات علوم حوزوی در مدرسه علمیه طالبیه، به نجف اشرف و کربلا هجرت کرد و سال‌ها در محضر اساتید بزرگوار عتبات عالیات تلمذ کرد. /935/پ203/س
ارسال نظرات