۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۸۹۰
آیت الله شبستری:

مناسک حج سبب تحول فکری و معنوی در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در همایش بزرگ عمره‌گزاران قرآنی و فرهنگی آذربایجان شرقی، مناسک حج را یکی از راه های تقویت باورهای دینی برشمرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله شبستری، امروز در همایش بزرگ عمره‌گزاران قرآنی و فرهنگی آذربایجان شرقی اظهار داشت: مناسک حج یکی از راه های تقویت باورهای دینی است.

وی خاطر نشان کرد: مسلمانان با انجام اعمال حج از جمله احرام و تشرف به مدینه منوره و زیارت مرقد مطهر رسول اکرم(ص) و قبرستان بقیع به انقلابی معنوی در وجود خود دست می یابند.

آیت الله شبستری فلسفه مناسک حج عمره را آموزنده برای بشریت دانست و گفت: مناسک حج باید منجر به تحول فکری و باورهای دینی حجاج شود، متاسفانه برخی از حجاج بیشتر به فکر گشت و گذار در بازارهای سعودی هستند تا انجام مناسک و ارتقای روحیه معنوی خود.

امام جمعه تبریز گفت: امروز فرقه وهابیت با پول نفت سعودی ها و حمایت‌های بی‌دریغ دشمنان، با سرعت در حال گسترش در کشور بوده و این امر هوشیاری جوانان دانشجو و طلبه را بیشتر می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع جنگ نرم خاطرنشان کرد: امروز مسلح شدن به اسلحه بصیرت برای پیشگامان و سربازان عرصه این جنگ که همان اساتید و دانشجویان هستند، ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین قرآن مجید را بهترین کتاب برای پیشرفت انسان‌ها عنوان کرد و افزود: اگر شما همگی از قرآن طلب شفا کنید بسیاری از بیماری ها از جمله امراض روحی و نفاق در جامعه از بین خواهد رفت.

وی افزود: خداوند متعال قرآن کریم را مایه شفا و نور برای بشر قرار داد تا در زیرسایه آن و با عمل به دستورات آن کتاب مقدس برای پیشرفت هرچه بیشتر اسلام تلاش کنیم، امروز، ما با عمل به آیات قرآن کریم توانستیم با استبداد و رژیم ستم شاهی مبارزه کنیم و بتوانیم به استقلال کشورمان دست یابیم.

آیت الله شبستری انس با قرآن، تعلیم و تعلم قرآن را مقدمه ای برای درک محتوای آن دانست و افزود: حفظ معنویت و عمل به تعالیم و مفاهیم قرآن باید مورد توجه همه مسلمانان به ویژه جوانان قرار گیرد، متاسفانه تعالیم قرآنی آن گونه که باید در جامعه اسلامی ایران پیاده نمی شود.

وی افزود: اگر آموزه‌های قرآن کریم به صورت صحیح و کامل در تمامی امورات جامعه جاری شود، هیچ گونه مشکلی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر رفع مهجوریت از قرآن در کشور گفت: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گام های مهمی در این امر برداشته شده، اما باید دانست که کافی نیست و هنوز جامعه و مردم تشنه معارف قرآنی هستند.

همچنین حجت الاسلام عظیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: برای اولین بار در استان 200 نفر از فعالان عرصه قرآنی و فرهنگی به زیارت ائمه بقیع ، مکه مکرمه و بیت الله الحرام اعزام می شوند.

گفتنی است، در پایان این همایش از رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی تجلیل بعمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات