۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۹۱۰
نویسنده کتاب النصوص:

حضرت زهرا نمونه بارز امر به معروف و نهی از منکر عملی است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت زهرا(س) با زبان و عمل خود نشان می داند که حکومت ایجاد شده توسط خلفا، فاقد مشروعیت است.
 حجت الاسلام آقا دادي


حجت الاسلام احمدرضا آقادادی، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: حضرت قاطمه زهرا(س) زنی نمونه در تاریخ اسلام است و امت اسلام برای ایشان شان و جلالت خاصی قائل است.

وی با اشاره به حدیثی در کتاب صحیح بخاری اظهار داشت: امام علی (ع) شش ماه بعد از شروع خلافت ابوبکر با وی بیعت کرد، این مطلب نشان می‌دهد تا زمانی که حضرت زهرا(س) زنده بود، امام پشتوانه قوی برای مقاومت داشت.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با زبان و عمل خود نشان می‌داد که حکومت ایجاد شده توسط خلفا فاقد مشروعیت است.

وی ادامه داد: وصیت حضرت زهرا(س) به اینکه کسی از خلفا و همدستانش در مراسم تشییع و تکفین و تدفین ایشان حضور نداشته باشند، یک حرکت عملی در راستای نشان دادن انحراف حاکمان وقت بود.

حجت الاسلام آقادادی، گفت: آرامگاه مخفی حضرت زهرا(س) در زمان حال نیز دلیلی بر مظلومیت ایشان است که نشان دهنده مخالفت خاندان وحی با جریان حاکم بوده است.

وی اظهار داشت: نباید این گونه تصور شود که تمام دلیل عزاداری حضرت زهرا(س) فقدان پدر گرامیشان است بلکه این عزاداری‌ها، اقدامی اعتراضی بود تا مردم به اشتباه خود پی ببرند و از راه رفته خویش برگردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در کلام پیامبر اکرم(ص) با صفات نکویی یاد شده است، گفت: کلام پیامبر اکرم(ص) که معصوم و خالی از غلو است، نشان دهنده اوج شخصیت معنوی حضرت زهرا(س) است.

این محقق حوزه علمیه قم اذعان داشت: نمی توان از لقب های بزرگی همچون فاطمه، ام ابیها، سیده نسا اهل الجنه و ... به راحتی گذشت زیرا این کلمات، دریایی از معانی را در درون خود گنجانده است.

این نویسنده کتاب های تاریخی و حدیثی با اشاره به حدیثی از امام زمان(عج) اظهار داشت: ایشان حضرت زهرا(س) را الگوی خود معرفی کرده‌اند و بر پیروی از سیره عملی این بانوی جهان اسلام تاکید کرده‌اند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات