۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۹۱۱
محقق علوم دینی:

عظمت حضرت زهرا در روایات مرادف لیله القدر عنوان‌ شده است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی، گفت: باید تا حد توان زندگی و سیره حضرت زهرا(س) را شناخت و در عملی کردن آن در زندگی خود بکوشیم.
علي اكبر مهدي پور


حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور، پژوهشگر عرصه مهدویت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: حضرت زهرا(س) بانویی نمونه، مادری نمونه، همسری نمونه و دختری نمونه است.

وی بیان داشت: تاکید بر واژه نمونه به دلیل روایتی از حضرت صاحب الزمان(عج) در توقیع شیخ طوسی در کتاب الغیبه است که در آن بیان شده است «فی ابنه رسول الله لی اسوه حسنه» یعنی حضرت زهرا(س) نمونه ای نیک برای من امام زمان(عج) است.

این نویسنده کتاب های دینی گفت: الگوی نمونه واژه‌ای است که قرآن در شان پیامبر اکرم(ص) نقل کرده است و حضرت حجت(عج) آن را در شان فاطمه زهرا(س) به کار برده است.

وی بیان داشت: تمام بانوان جهان باید راه بندگی را از حضرت زهرا(س) بیاموزند و راهی را که حضرت در مقابل خداوند داشت ادامه دهند.

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عظمت معنوی حضرت زهرا(س) قابل درک نیست، ادامه داد: در روایات عظمت حضرت زهرا(س) مرادف با لیله القدر عنوان شده است.

نویسنده بیش از هفتاد کتاب دینی بیان داشت: باید تا حد توان، زندگی و سیره حضرت زهرا(س) را شناخت و در عملی کردن آن در زندگی خود بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در مقابل حضرت زهرا(س) می‌ایستاد و دست حضرت را بوسه می زد، گفت: برخی از زنان پیامبر(ص) به این رفتار ایراد می گرفتند که پیامبر به امر خداوند بودن این کار اشاره کرد.

وی بیان داشت: حضرت زهرا(س) پنج ساله بود که مادرش حضرت خدیجه(س) را از دست داد و در این سن چنان حامی معنوی پیامبر اکرم(ص) بود که پیامبر به او لقب «ام ابیها» مادر پدر را داد.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) از بانوان برجسته تاریخ اسلام است که با خواندن خطبه فدکیه، به تشریح اوضاع سیاسی روزگار خود پرداخته و فساد و ناحقی را در جامعه پس از نبوت تبیین کرده است.

این پژوهشگر عرصه مهدویت عنوان داشت: حضرت زهرا(س) با اقدامات عملی خود و خطبه‌خوانی در جمع مسلمان  حجت را بر همه تمام کردند و وظیفه دینی خود را هشدار دادند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات