۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۹۲۳
امام جمعه آستارا:

آثار شهید مطهری بهترین الگوی برای طلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آستارا، آثار و تألیفات استاد شهید مطهری را بهترین الگوی برای طلاب حوزه های علمیه دانست و گفت: طلاب باید با بررسی سیره علمی و عملی این روحانی ارزشمند آن را الگوی خود قرار دهند.
شهيد مطهري
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه شهرستان آستارا روز گذشته در مراسم تجلیل از طلاب و اساتید نمونه حوزه علمیه این شهرستان، با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، گفت: شهید مرتضی مطهری الگو و اسوه ای کامل برای معلمان است، بنابراین جامعه امروز نیازمند استادان متعهد، متخصص و مومن است تا جویبار تعلیم و تربیت همواره جاری باشد.

وی افزود: وصف استاد شهید مطهری در کلام نمی گنجد و حکمت مطهر او و آثار مکتوب و پربارش چنان با عمق اندیشه های ملت ایران اسلامی در آمیخته که هرگز گسستنی نیست.

امام جمعه آستارا با بیان این که مجاهدت و تلاش بی نظیر شهید مطهری در فراگیری علوم مختلف، بسیار بود، بیان داشت: این متفکر اندیشمند با نقش بی بدیل خود در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی به دانشگاه، حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه را ایجاد کرد و به همین دلیل روز معلم به نام متفکر و اندیشمند بزرگ اسلام شهید مطهری نامگذاری شده است.

حجت الاسلام اکرمی با تأکید براین که استاد شهید مطهری برای همه اعصار و قرون یک الگوی زنده و شایسته است، خاطرنشان کرد: آن شهید والامقام توانست در دوران حیات خود چنان باور و اعتقادی را در جامعه به وجود آورد که به جرات می توان گفت هم در بعد اخلاقی و هم از جنبه شخصیتی الگویی بی نظیر است.

امام جمعه آستارا به نقش معلمان در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که خداوند انبیا و ائمه معصومین(ع) را به عنوان معلمان جامعه برای هدایت بشر مبعوث کرد، افزود: امروز معلمان در جامعه اسلامی ادامه دهنده راه راستین ائمه اطهار(ع) هستند.

وی به برخی از مهم ترین خصوصیات استاد شهید مطهری اشاره کرد و با بیان این که ولایت مداری مهم ترین شاخصه این شهید ارزشمند بود، گفت: شهید مطهری در طول عمر با برکت خود همواره در راه ولایت و رهبری بود و هیچ گاه از این مسیر منحرف نشد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان این که استاد شهید مطهری در راه دفاع از ولایت جانش را فدا کرد، بیان داشت: ولایت مداری این روحانی والا مقام و انقلابی امروز الگوی همه آحاد جامعه اسلامی است.

امام جمعه آستارا، استاد شهید مطهری را افتخار حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: وی با درک صحیح از نیاز آن دوران ارتباط مناسبی با حوزه و دانشگاه برقرار کرد.

وی در ادامه سخنان خود آثار و تألیفات استاد شهید مطهری را بهترین الگوی برای طلاب حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید با بررسی سیره علمی و عملی این روحانی ارزشمند آن را الگوی خود قرار دهند./950/پ203/س
ارسال نظرات