۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۹۳۲
استاد حوزه علمیه قم:

ائمه اطهار در مقام عمل و اندیشه وارثان و حافظان کتاب خدا هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) در مقام عمل و اندیشه وارثان و حافظان کتاب هستند، گفت: خانه نشین کردن همراهان حقیقی رسول اکرم(ص) نتایج تلخی را با خود به همراه داشت.
حجت الاسلام و المسلمين محسن اراکي، عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن اراکی، مدرس خارج فقه و اصول، پنج شنبه، پانزدهم اردیبهشت ماه در جمع طلاب مرکز جامع علوم اسلامی با گرامی داشت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) گفت: چهارده معصوم (ع) در مقام عمل و اندیشه وارثان و حافظان کتاب هستند.

وی با بیان این که جدایی رهبری جامعه از همراهان واقعی رسول اکرم فاجعه بزرگ بعد از رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) بود، ابراز داشت: مجموعه وارثان کتاب و همراهان واقعی رسول اکرم(ص) را خانه نشین کردند که این کار نتایج تلخی را با خود به همراه داشت.

عضو شورای مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به این که حضرت زهرا (س) در خطبه خود آینده جامعه اسلامی را پیش بینی کردند، خاطرنشان کرد: با خانه نشینی امام علی(ع) امامت، سلمان ها و مالک اشترها و ابوذرها که معتقد به ولایت و امامت و همراهان واقعی بودند نیز خانه نشین شدند.

وی با بیان این که طبق فرمایش حضرت علی(ع) بی بی دو عالم حضر زهرا) صبر کردند که این صبر ایشان موجب شهادت و مصیبت های فراوان شد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) طاقت دیدن به هدر رفتن تلاش های رسول اکرم (ص) را نداشتند.

در پایان روحانیان و طلاب به عزاداری و مرثیه سرایی شهادت حضرت زهرا(س) پرداختند./921/پ202/س


ارسال نظرات