۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۹۸۲
آیت الله موسوی جزایری:

ارج نهادن به مقام معلم وظیفه همگانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که ارج نهادن به مقام معلم وظیفه همگانی است، بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران معلمان خوب و کارآمد باید به عنوان الگوی برتر معرفی شوند.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، امام جمعه اهواز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دیدار با مسؤولان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه ولی عصر خوزستان(عج) و معلمان نمونه استان خوزستان، با بیان این که زبان انسان از بیان مقام و منزلت معلم قاصر است، اذعان داشت: در حقیقت مقام معلم حق حیات ثانوی این شغل مقدس و پر برکت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: شغل معلمی و مربیگری یک شمه و مقامی بزرگ و مقدس از انبیاء الهی است که این زحمت و فعالیت مقدس با هیچ هزینه مالی و مادی قبال جبران نیست.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که جایگاه معلم نزد انبیاء و ائمه اطهار(ع) بسیار مقدس و والا است، ابراز داشت:  معلمان و متصدیان آموزش و پرورش باید در زمینه فرهنگی کادرسازی کنند و نیرویی کارآمد و فعال به جامعه اسلامی معرفی کنند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه ادامه داد: تقدیر از معلمان و فرهنگیان مجاهد و کارآمد استان خوزستان از سوی آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد؛ چرا که معلمان خوزستانی هر کدام به نوعی مطهری زمان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که ارج نهادن به مقام معلم وظیفه‌ای همگانی است، بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران معلمان خوب و کارآمد باید به عنوان یک سمبل و الگوی برتر معرفی شوند.

آیت الله جزایری، گفت: معلمان دارای عواطف و احساسات جوشانی هستند و فطرت معنوی آن ها همواره بیدار و آگاه است از این رو جمهوری اسلامی ایران به وجود چنین معلمان باتقوا و پرهیزکاری افتخار می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: معلمانی که به عنوان نمونه در سطح کشور یا استان معرفی می شوند از آسمان نازل شده اند بلکه افرادی باتقوا، دین دار و ولایت مدار هستند.

گفتنی است در این دیدار عبدالرحمن فلاحی، مدیرکل اموزش و پرورش استان خوزستان به ارایه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش استان خوزستان در سال کار و همت مضاعف پرداخت./9461/پ202/ع

ارسال نظرات