۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۹۸۶
عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر:

معلمان با تاسی به شهید مطهری رسالت خود را انجام دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر معلمی را رسالتی الهی دانست و از معلمان و اساتید خواست با تاسی به شهید مطهری، رسالت مهم و حساس خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.
شهيد مطهري



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌ابراهیم، از اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر روز پنج شنبه در آیین تجلیل از استادان برتر و دانشجویان نمونه دانشگاه معارف اسلامی که در قم برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری، بر ضرورت الگوگیری اساتید و معلمان از این شهید والامقام تاکید کرد.

وی با بیان اینکه معلم همچون شمعی است که می سوزد و می سازد، اظهار داشت: معلمی شغل انبیاست و در آموزه های دینی و قرآن کریم نیز جایگاه تعلیم و تربیت بسیار برجسته بیان شده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: پیامبران و اولیا الهی برای هدایت بشر به راه مستقیم متحمل مرارت ها و مشقت های بیشماری شدند و در این راه از همه چیز خود گذشتند و اساتید و فعالان نظام و تعلیم و تربیت باید به این اصل مهم توجه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر با تبیین ویژگی ها و شاخص های معلم تاکید کرد: معلم باید عاشق کار و صبور باشد و برای تربیت جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

حجت الاسلام حاجی‌ابراهیم برخورداری از روحیه عاطفی، مردمی بودن، خستگی ناپذیربودن و اخلاص را از جمله ویژگی های معلمان برشمرد و گفت: معلمان و اساتید به عشق و دلسوزی در راه تعالیم دین نیاز دارند و باید این شاخصه ها را در خود ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام کلانتری رییس دانشگاه معارف اسلامی نیز در این مراسم، گزارشی از فعالیت های این دانشگاه ارائه و از تلاش ها و زحمات بی شائبه اساتید این نهاد علمی و آموزشی قدردانی کرد.

رییس دانشگاه معارف اسلامی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت استاد مطهری، خواستار الگوگرفتن جامعه، اندیشمندان و محققان از سیره علمی این شهید بزرگوار شد و تلاش ها، اقدامات و فعالیت های شهید مطهری را در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) ستودنی توصیف کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات