۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۹۹۰
امام جمعه شبستر:

مشروعیت ارکان نظام اسلامی از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: ولایت فقیه رکن رکین و پایه نظام و انقلاب اسلامی است و بقیه ارکان نظام مشروعیت را از آن می گیرند.
امام جمعه شبستر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه این شهر اظهار داشت: رابطه معلم و متربی باید یک رابطه معنوی باشد و زمانی که علم با عمل توامان گردد، نورانیت و معرفت در جامعه زمینه هدایت قلوب و افکار را فراهم می نماید و جامعه به سمت نور حرکت می کند.

وی ادامه داد: شهید مطهری مصداق این ادعاست که حضرت امام به عنوان حاصل عمر از وی یاد می کند و احترام و قداست خاصی به مقام شامخ این شهید دانشمند قائل بوده و این همان معنای تربیت صحیحی است که بر مبنای رابطه معنوی بوجود آمد.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه شهید مطهری مقلد واقعی حضرت امام (ره) بود، خاطر نشان کرد: آن استاد فرزانه با اینکه در آن زمان به عنوان یک فیلسوف واقعی مطرح بود و در بحث های علمی، فلسفی، اجتماعی و... تبحر ویژه ای داشت اما این مسائل به هیچ عنوان باعث نشد که در مقابل ولایت فقیه بایستد.

امام جمعه شبستر گفت: امروزه درد جامعه اسلامی ریشه در همین مسئله دارد، برای همین تمام قلم ها و اظهار نظرها و اشاعه اندیشه و تفکرات باید در راستای نظام اسلام، قرآن و ولایت فقیه باشد، نباید یک صاحب منصب، صاحب فکر، صاحب قلم و بیان و یا یک اندیشمند به خودش اجازه بدهد طوری حرف بزند و طوری القا کند که روش حضرت امام و ولایت فقیه زیر سوال برود.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه در امتداد ولایت انبیاء و ائمه اطهار قرار دارد، تاکید کرد: ولایت فقیه رکن رکین و پایه نظام و انقلاب اسلامی است و بقیه ارکان نظام مشروعیت را از آن می گیرد.

حجت الاسلام محمدزاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز باید حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش به عنوان پیرو تمام عیار ولایت فقیه مطرح باشند و این همان تبعیت از موازین شهید مطهری است.

وی گفت: آثار علمی و قلمی شهید مطعری هر زمان جوابگوی نیازهای فکری و اجتماعی جامعه خصوصا در محافل حوزوی، دانشجویی و دانش آموزی بوده است، بنابراین باید تفکرات این شهید بزرگوار را توشه راه خود قرار داده و استفاده کنیم./935/پ202/ع

ارسال نظرات