۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۹۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

امت اسلام با وجود الگویی همچون حضرت زهرا بر سایر ادیان فخر می فروشد

خبرگزاری رسا ـ عضو مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم بیان داشت: وجود حضرت زهرا(س) در میان امت اسلامی پاسخی به نیاز بانوان مسلمان برای داشتن الگو است تا بهتر بتوانند از یک شخص هم جنس خود سرمشق بگیرند.
شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)


حجت الاسلام سید رضی موسوی گیلانی ، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: حضرت زهرا(س) الگویی کامل از یک انسان کمال یافته و مدلی از انسان برتر در زمین است.

وی بیان داشت: فضایل و رذایل اخلاقی دارای وصف فراجنسیتی است و خوبی‌ها مخصوص به یک جنسیت خاص نیست اما به هر حال نمی‌توان خصوصیات فیزیکی و روحی مرد و زن را نادیده گرفت.

این پژوهشگر علوم اسلامی ادامه داد: وجود حضرت زهرا(س) در میان امت اسلامی پاسخی به نیاز بانوان مسلمان برای داشتن الگو و اسوه است تا بهتر بتوانند از یک شخص هم جنس خود سرمشق بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در کمتر دینی یک زن اسوه وجود دارد، بیان داشت: وجود الگو نقشی عمیق در گرایش های اخلاقی افراد دارد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: مادر «ترزا» در مسیحیت الگویی از یک زن فداکار است که زندگی خود را وقف رسیدگی به بیماران جذامی کرد و امروز در بسیاری از کشورهای کاتولیک بیمارستان هایی به اسم او نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) نمونه ای کامل از یک زن مسلمان است که دارای صفات و ویژگی های شخصیتی جامع است و صفات کمال را با یکدیگر جمع کرده است.

حجت الاسلام موسوی گیلانی، با اشاره به اینکه صفت پاکی و کمال از صفات مشترک میان مرد و زن است، ادامه داد: این صفت در زنان دارای اهمیت و نمود بیشتری است.

وی بیان داشت: عفیف بودن یک صفت نیکو است که همه قدیسان به این صفت توصیف می شوند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم بیان داشت: هنرمند معروفی در دنیای مسیحیت وجود دارد که هنر اصلی او نگارگری است و بیشتر صورت حضرت مریم را تصویر می کند، دلیل موفقیت او را نشان دادن اوج عفت در تصویر مریم مقدس عنوان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عفت یکی ار صفات ارزشی و فطری انسان ها است، گفت: حجاب راهبه ها در فرهنگ مسیحیت نشان دهنده این است که انسان ها به عفت و حجاب گرایش دارند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت زهرا(س) نمونه ای کامل از عفت و حجاب در میان امت اسلامی محسوب می شود و نماد پاکی در اسلام است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات