۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۰۱۵
یکی از علمای شیعه لبنان:

تحولات خجسته اخیر در جهان اسلام بساط ظلم را برخواهد چید

خبرگزاری رسا ـ شیخ علی ابراهیم با تاکید بر اینکه رخدادهای اخیر جهان اسلام، تاج و تخت ظالمان را در هم خواهد کوبید، از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از خواسته های برحق مظلومان، قدردانی کرد.
بيداري اسلامي
شیخ علی ابراهیم از علمای برجسته شیعه در لبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به رخدادهای اخیر جهان اسلام به ویژه حوادث پیش بینی نشده تونس، مغرب، یمن، لیبی و بحرین، گفت: حاکمان ستمگر و منافق این کشورها، ملت های خود را به استثمار و بردگی کشانده اند، اما به اذن خداوند متعال این رخدادها و تحولات خجسته، تاج و تخت آنها را در هم خواهد کوبید و بساط ظلم را برخواهد چید.

این شخصیت برجسته لبنانی با تاکید بر اهمیت همفکری مسلمانان با یکدیگر و پذیرش اختلاف نظرها و تلاش برای نزدیکی و دوستی بیشتر، گفت: راه نزدیکی بیشتر به یکدیگر به دست آوردن شناختی مناسب از هم و درک دیگری و پذیرش صلاحیت متقابل و احترام به آرای مخالف است.

شیخ علی ابراهیم با اشاره به جنجال آفرینی های برخی رسانه های خارجی در مسیر وحدت و همبستگی جهان اسلام، خواستار تلاش برای مبارزه با اینگونه فتنه افکنی ها شد و دوری از اختلاف ها و دامن زدن به تعصب های مذهبی و تفکر تکفیری را واجب دانست.

این شخصیت برجسته شیعه در لبنان با خاطرنشان ساختن مسؤولیت سنگین جهان اسلام در شرایط خاص کنونی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در این مسیر و در راستای حفظ وحدت اسلامی و حمایت از مظلومان جهان و خواسته های بر حق امت اسلام قدردانی کرد./981/ب913/گ
ارسال نظرات