۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۰۲۷

همایش بصیرت فاطمی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه، همایش بصیرت فاطمی با حضور اقشار مختلف مردم در تبریز برگزار شد.
فاطمه الزهرا س


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همایش بصیرت فاطمی با هدف الگوپذیری از ولایت مداری آن بانوی مکرم اسلام شب گذشته در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در سخنانی با تاکید بر اینکه حضرت صدیقه طاهره(س) از هر جهت نمونه بارز یک بنده کامل درگاه الهی بودند، اظهار داشت: بر اساس احادیث و روایات وارده، عالم خلقت به واسطه دخت نبی مکرم اسلام بنا شده است.

وی خاطر نشان کرد: نگاهی به دوران زندگی کوتاه آن بانوی مکرم اسلام نشان می دهد که هیچگاه راضی به ناراحتی و حتی نگرانی همسر و امام خود نبود، به یقین دنیا تا ابد وجود شخصیتی که عالم منت دارش است، خواهد بود.

حجت الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه خانواده های اسلامی باید خود را شبیه زندگانی آن حضرت کنند، افزود: ترویج صحیح و اصولی فرهنگ فاطمی در جامعه جلوی وقوع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دور افتادن از آموزه های اهل بیت روز به روز جامعه را به سمت سقوط و تباهی پیش خواهد برد، بدحجابی و بداخلاقی های اجتماعی شایسته جامعه اسلامی نیست، امروز تک تک آحاد جامعه در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسؤولند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، حضرت صدیقه طاهره(س) را شهید راه ولایت دانست و اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام با دفاع جانانه از حریم ولایت نشان دادند که دفاع از ولایت زمان و مکان و یا مصلحت اندیشی نمی شناسد.

حجت الاسلام میرباقری نیاز امروز جامعه اسلامی را بصیرت دینی و حضور فعال در سنگر ولایت ارزیابی کرد و گفت: بصیرت دینی بدون ولایت مداری محقق نخواهد شد، ولایت ضامن سعادت دنیا و آخرت شیعه است.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی دشمنان ضربه به اعتقادات و باورهای دینی ملت ایران است، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی در پروژه ای دراز مدت و با ترفندهای مختلف رسانه ای درصدد بدبین کردن مردم نسبت به نظام اسلامی، تفکرات امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب هستند./935/پ202/ع

ارسال نظرات