۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۰۳۹
آیت الله شبستری:

حوزه های علمیه طلاب نخبه را شناسایی و حمایت کنند

خبرگزاری رسا ـ رئیس عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: حوزه های علمیه باید در نخستین سال تحصیل طلاب، نخبگان را شناسایی و حمایت کنند.
آيت الله شبستري


آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در حاشیه آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی که در مصلای اعظم تبریز برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: استقبال جوانان تبریزی و دیگر شهرهای استان آذربایجان شرقی برای تحصیل در حوزه های علمیه هر سال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: این امر ضرورت افزایش ظرفیت پذیریش در حوزه های علمیه و راه اندازی مدارس علمیه جدید در استان را مشخص می کند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: آنان که ادعای دین گریزی جوانان را دارند، باید به استقبال هر ساله جوانان و نوجوانان برای تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه توجه کنند و در ادعای کذب خود تجدیدنظر کنند.

امام جمعه تبریز رسالت حوزه های علمیه در پاسخگویی به نیاز معنوی و دینی جامعه را حساس دانست و گفت: تربیت مبلغان و روحانیانی دانشمند که آشنا به مسائل و شبهات روز بوده وظیفه امروز مدارس علمیه و اساتید حوزوی است.

وی همچنین خواستار شناسایی و حمایت از طلاب نخبه ورودی جدید شد و خاطر نشان کرد: متولیان حوزه های علمیه باید در نخستین سال تحصیل طلاب، نخبگان و استعدادهای شاخص را شناسایی و حمایت کنند تا در دوران تحصیل پرورش یافته و علامه هایی چون امینی، مطهری و جعفری ها تحویل جامعه شود.

آیت الله شبستری تحول در برخی مسائل آموزشی حوزه را مصداق تحول در حوزه های علمیه دانست و گفت: نوجوانانی که امروز وارد حوزه های علمیه می شوند، اغلب با فناوری های نوین آشنایی دارند که بایستی کلاس هایی برای تقویت دانش روز طلاب برگزار شود./935/ت303/ع

ارسال نظرات