۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۰۵۰
امام جمعه شوشتر:

ولایت فقیه عمود خیمه نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر اظهار داشت: اطاعت از ولایت فقیه در همه امور واجب شرعی است که هیچ گاه از انسان ساقط نمی‌شود.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدجلیل محقق، امام جمعه شوشتر، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شوشتر اظهار داشت: اطاعت از ولی فقیه در همه شرایط واجبی شرعی است و نباید به صورت سلیقه‌ای از ولی فقیه اطاعت کرد.

امام جمعه شوشتر، با اشاره به اینکه ولی فقیه سکاندار اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌آید، ادامه داد: ولی فقیه به عنوان اصلی‌ترین هدایت کننده انقلاب اسلامی رهبر و پیشرو ایران و جهان اسلام است و به این دلیل باید از وی اطاعت شود و این جایگاه مقدس را باید در همه شرایط محترم شمرد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای سلیقه‌ای فرامین رهبری نوعی اشتباه و گناه نابخشودنی است، گفت: باید توجه داشت که رهبری اصلی‌ترین خط انقلاب اسلامی به شمار می‌آید و در صورتی که از خط ولی فقیه بگذریم حتی اگر به همه ارزش‌های انقلاب پایبند باشیم از نظام خارج هستیم و باید به این مهم توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام محقق، با اشاره به اینکه باید در همه شرایط ولی شناس باشیم، افزود: باید در همه شرایط ولی امر خود را بشناسیم و در این راستا باید بصیرت خود را بیافزاییم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش، در ادامه سخنان خود، ولایت فقیه را اصلی‌ترین رکن نظام عنوان کرد و خاطر نشان کرد: ولایت فقیه عمود خیمه نظام جمهوری اسلامی و اصلی‌ترین جز اسلام به شمار می‌آید.

امام جمعه شوشتر، با تاکید بر اینکه ایران اسلامی تا زمانی که دست به دامن ولی فقیه و ولایت دارد، شکست ناپذیر است، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی در سال‌های گذشته بارها در عرصه‌های بسیار دشوار قرار گرفته است ولی به دلیل تدابیر رهبری از این حوادث گذشته و موفق شده است بر دشمنان فایق آید.

مدافع ولایت بودن برجسته ترین ویژگی حضرت فاطمه است

حجت الاسلام سیدمحمد امام، امام جمعه شوش، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان نیز، مدافع ولایت بودن را برجسته ترین ویژگی حضرت فاطمه(س) دانست و گفت: حضرت زهرا(س) در حیات پربار ولی کوتاه خود بعدازرحلت پیامبر بزرگوار اسلام، در راه دفاع از ولی امر زمان شربت شهادت نوشید.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، برجسته ترین و درعین حال مصیبت بارترین دوران زندگی آن حضرت را دوران بعد از رحلت رسول اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: انحراف عده ای از مسلمانان و تعدی به حقوق خاندان پیامبر (ص) از جمله مصایبی بود که آن بزرگوار در این دوران متحمل شد.

حجت الاسلام امام، با بیان این که حضرت فاطمه زهرا (س)، همسر ولایت، مادر امامت و نهضت عظیم عاشورا است افزود: بارزترین و شاخص ترین نقش حضرت زهرا (س) در دوران پس ازرحلت رسول اکرم(ص)، دفاع از ولایت امیرمؤمنان(ع) و هشدار و آگاهی دادن به مسلمانان نسبت به آینده تاریک انحراف از صراط مستقیم بود.

امام جمعه شوش ارتباط عمیق با قرآن، کسب علم و دانش، همسرداری شایسته و تربیت فرزندان صالح و مطیع و مدافع ولایت بودن را از نمونه هایی از سیره عملی حضرت زهرا(س) برشمرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش دربخش دیگری از خطبه ها با اشاره به روزجهانی هلال احمر، ضمن تجلیل از تلاش امدادگران این نهادگفت: هلال احمر یکی‌ از مهم‌ترین نهادهای امداد در ایران اسلامی است./9455/پ202/ع

ارسال نظرات