۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۱۹۶
امام جمعه رشت:

ایران اسلامی در کمک به کشورهای آسیب دیده ثابت قدم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با اشاره به این که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران همواره در کمک به کشورهای جهان ثابت قدم بوده است، گفت: کمک کشورمان به مردم کشورهایی که دچار حادثه شده اند نشان دهنده حس انسان‌دوستی ملت ایران است.
حجت الاسلام و المسلمين زين العابدين قرباني، نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان عصر روز گذشته در دیدار جمعی از مسؤولان هلال احمر استان، با تسلیت سالروز شهادت دخت نبی گرامی اسلام حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی نمونه اسلام آیینه تمام نمای پاکی، صداقت و ولایت مدار بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که اسلام دینی است که می‌خواهد نیکی و خیر در جامعه رواج یابد، ادامه داد: اسلام می‌خواهد شرارت و مفاسد از جامعه رخت بربندد و به کسانی که نیازمند غذا و بهداشت و نجات از سوانح هستند، کمک شود.

امام جمعه رشت ادامه داد: هر انسانی وظیفه دارد در صورت توان در انجام کار خیر قدم بردازد و به انسان‌های نیازمند کمک کند و در غیر این صورت نزد خداوند پاسخی نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شرایط زندگی به گونه‌ای است که بعضی‌ها نمی‌توانند مشکلات خودشان را خودشان رفع کنند و ‏منتظر کمک دیگران هستند، ادامه داد: دست‌های توانمند و مهربانی باید از ‏بیرون برای نجات آنها دراز شود و این همان تعاون بر بر و قضای حوائج مؤمنین است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به کارکنان سازمان هلال احمر گیلان گفت: شما همان دست‌های نجات الهی هستید که در آتش سوزی‌ها، زلزله‌ها، طوفان‌ها، برف‌ها و ‏حوادث به داد نیازمندان می‌رسید و آنها را نجات می‌دهید و این بزرگ‌ترین کار خیر در این دنیا است که پاداش آن در پرونده اعمال شما ثبت و ضبط خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که همه انسان ها باید نسبت به هم احساس مسؤولیت کنند، ادامه داد: امروز کمک به افراد نیازمندی که در سایر کشورها به دلیل بلایای طبیعی دچار خسران شده اند یک تکلیف شرعی است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران همواره در کمک به کشورهای جهان ثابت قدم بوده است، گفت: احساس مسؤولیت مسؤولان کشورمان در برابر مردم کشورهایی که دچار حادثه شده اند نشان دهنده حس انسان دوستی ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که کمک کشورهای جهان به کشوری که دچار حادثه شده از نگاه ملی و جهانی است، گفت: اما کمک رسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم نوعدوست ما به دلیل وظیفه شرعی است که در برابر دیگر انسان‌ها داریم.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، با اشاره به این که ثواب کمک به همنوع از ثواب بسیاری از عبادت‌ها نیز بالاتر است، ادامه داد: کمک به انسان‌های خسارت دیده و فقیر دارای پاداش دنیوی و اخروی است.

وی با تأکید براین که در همه امور باید رضای الهی را مد نظر قرار داد، تصریح کرد: اگر در کارهای روزمره خود با قصد قربت پیش رویم و خداوند را در همه لحظات زندگی ناظر بر اعمال خود بدانیم به یقین پاداش اخروی شامل حال ما خواهد شد. ‏

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان نیز در این دیدار با اشاره به این که ماهیت و ساختار هلال احمر یک مؤسسه خیریه و غیردولتی است که ماموریت‌های خطیر مانند حمایت از کرامت انسانی را به عهده دارد، گفت: هلال احمر برای بهبود زندگی و رفاه سلامتی با بسیج همه امکانات و افراد خدوم و دلسوز و اصول هفت‌گانه نهضت صلیب سرخ گام بر می‌دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات