۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۲۵۵
سردبیر نشریه امان:

نظام سلطه در جهت نسخ باورهای دینی دست به هر اقدامی می زند

خبرگزاری رسا ـ سردبیر نشریه امان در کنگره نگاهی به آخرالزمان گفت: نظام سلطه در سه دهه اخیر در جهت نسخ باورهای دینی در جامعه ما سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده است.
همايش
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمدصابر جعفری، سردبیر نشریه امان در این مراسم با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف ارزش های دینی و اسلامی در سطح جامعه، گفت: نظام سلطه در سه دهه اخیر در جهت نسخ باورهای دینی در جامعه ما سرمایه‌گذاری کلانی را انجام داده است.

وی با بیان این که خطر کسانی که در مسیر حقیقی مهدویت انحراف ایجاد می کنند هم ردیف با دشمنان قسم خورده این فرهنگ اصیل هستند، افزود: دشمنان از بیرون مرزهای جغرفیایی کشورمان از هرفرصتی برای تضعیف این فرهنگ اصیل اسلامی استفاده می کنند.

حجت الاسلام جعفری، ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در سطح جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: باید نسل جوان جامعه با اندیشه‌های متعالی انتظار و مهدویت به خوبی آشنا شوند و تبیین صحیح و تأثیرگذار این اندیشه اصیل می تواند سد محکمی در برابر هر گونه انحراف باشد.

وی به اندیشه مهدویت درنگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام راحل  از مهدویت یک نوع نظام سیاسی اجتماعی مطرح کردند و این نظام برپایه ولایت فقیه امروز در سطح مقتدارانه در حال رسیدن به اهداف متعالی خود است.

رییس دانشگاه پیام نور استان گیلان نیز در ادامه این همایش با اشاره به این که اندیشه اصیل مهدویت امروز مورد هجوم افکار انحرافی غرب قرار گرفته است، گفت: نظام سلطح تلاش می کند با گسترش بدعت، خرافه و فرقه های انحرافی سبب تضعیف این اندیشه متعالی درسطح جامعه شود.

مرتضی رضایی صوفی، تبیین ابعاد مختلف اندیشه مهدویت برای جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه ما به ویژه دانشجویان باید با شناخت بیشتری نسبت به مهدویت واندیشه انتظار داشته باشند.

وی، ارتقای بصیرت و معرفت دینی دانشجویان در حوزه آخرالزمان را از اهداف برگزاری این کنگره دانشجویی اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری چنین همایش‌های تخصصی می‌تواند زمینه شناخت بیشتر نسل جوان باید مباحث مهدوی را فراهم کند.

گفتنی است، کنگره دو روزه نگاهی به آخرالزمان امروز با حضور پژوهشگران عرصه مهدویت در گیلان آغاز به کار کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات