۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۲۶۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی معماری و شهرسازی اسلامی در تبریز و برگزاری کارگاه آموزشی جنگ نرم ویژه کاروان های حج آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی‌ است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حوزه هنری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه همکاری در تولیدات مشترک امضا کردند.

شهرام خدایی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در نشست مشترک حوزه هنری و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اظهار داشت: اگر شهادت را بالاترین درجه ایثار نامیده‌اند به صراحت می‌توان هنری را که در خدمت ایثار و شهادت باشد، پاک‌ترین، خالصانه‌ترین و آسمانی‌ترین هنرها نامید.

وی هنر را بهترین ابزار برای ترسیم دلاوری‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ایثار و شهادت مفاهیمی گسترده و جهانی هستند که با نگاهی غیرشعاری، انسانی و توأم با هنر می‌توان مخاطب جهانی برای این مفاهیم یافت.

خدایی کار در حوزه شهدا را امری حساس و مسئولانه دانست و گفت: وقتی در حوزه‌ای مثل ایثار و شهادت کار فرهنگی می‌کنیم، باید با درک عمیقی از این مسئله و با موشکافی تمام و به دور از هر هیجان و جریانی وظیفه خود را در قبال شهدا به درستی به سرانجام برسانیم.

معلم بخش هوراند برای دانش‌آموزان خود مدرسه ساخت

حافظ مهد‌یزاده آموزگار روستای وروجن بخش هوراند در یک اقدام انسان دوستانه با هزینه شخصی خود یک مدرسه ابتدایی دو کلاسه را برای بهره‌مندی دانش‌آموزان این روستا از فضای سالم آموزشی ساخته و تحویل آموزش و پرورش هوراند داد.

حافظ مهدی‌زاده این آموزگار خیر مدرسه ساز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر هدف از این اقدام خداپسندانه را خدمت به دانش‌آموزان روستایی و تعلیم و تربیت در فضایی مناسب و خدمت به عزیزان دانش‌آموز روستایی اعلام کرد.

وی گفت: برای احداث این واحد آموزشی 160 میلیون ریال هزینه کرده است.

همایش ملی معماری و شهرسازی اسلامی در تبریز برگزار می شود

دبیرخانه علمی همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی اعلام کرد: تاکنون تعداد 300 عنوان مقاله به این دبیرخانه ارسال شده است.

بازشناسی و فهم معماری و شهرسازی اسلامی ایران، نظریه پردازی و تبیین مفاهیم معماری و شهرسازی اسلامی و توسعه و تعمیق پژوهش های کاربردی از اهداف اصلی این همایش ملی می باشد.

براساس این گزارش ، ماهیت و هویت معماری و شهرسازی اسلامی، اندیشه ها و نظریه ها در حوزه شهر و معماری ایرانی- اسلامی شامل پدیدار شناسی و نشانه شناسی و نیز مکاتب شهرسازی و معماری در تمدن ایرانی- اسلامی از جمله محورهای اصلی مقالات این همایش است.

دانشگاه هنر اسلامی تبریز با همکاری سازمان بسیج مهندسین کشور و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی نخستین همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی را برگزار می‌کنند.

این همایش طی روزهای 21 و 22 اردیبهشت‌ ماه در دانشکده هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

ترویج جدایی دین از سیاست هدف جنگ نرم است

پرویز آژیده در کارگاه آموزشی جنگ نرم ویژه کاروانیان حج استان، افزود: با وجود تبلیغات گسترده غرب برای به استحاله کشاندن انقلاب اسلامی تاکنون بصیرت مردم ایران دشمنان را با شکست مواجه کرده است.

وی عملیات روانی را اصلی‌ترین شاخصه فعالیت دشمن در جنگ نرم دانست و اظهارداشت: عمده تلاش دشمن در این زمینه، ایجاد یاس و ناامیدی از طریق کوچک جلوه دادن خدمات نظام اسلامی و پررنگ کردن نقاط ضعف احتمالی است.

آژیده افزود: از همین رو تلاش و کوشش در جهت ایجاد انگیزه و امیدواری در جامعه مقابله با تهدید نرم به حساب می‌آید.

وی از مناسک حج به عنوان کنگره ای سراسری و عظیم اسلامی نام برد و گفت: مناسک حج مشتمل بر تکالیف فردی و اجتماعی به صورت توامان بوده و بعد اجتماعی و سیاسی این حرکت بزرگ باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

آژیده ، کاروان‌های حج را رسولان واقعی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: عمل به تکالیف الهی در حج باید از سوی مسوولین کاروان‌ها به طور جدی برای حجاج تبیین گردد./935/د102/س
ارسال نظرات