۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۲۶۵

مراسم تجلیل از استادان حوزه علمیه دانشجویی تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته معلم از 26 استاد، 12 دانشجوی ممتاز و سه کارشناس حوزه علمیه دانشجویی شهید بهشتی واحد تبریز تجلیل بعمل آمد.
تجليل از استاد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در این مراسم با تقدیر از تلاش های اساتید این حوزه، معلمی را شغلی الهی عنوان کرد و گفت: معلمان با اخلاص عمل، فداکاری و از جان گذشتگی در راه تعلیم و تربیت موجب سعادت و خوشبختی انسان ها می شوند که امیدواریم ما ادامه دهنده راه مقدس آنان باشیم.

حجت السلام و المسلمین سعید علیزاده با بیان اینکه ما هر آنچه داریم از وجود پر برکت ائمه اطهار و معصومین(ع) است بر ادامه راه آنان تاکید کرد و افزود: یکی از ماموریت های مهم حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان حرکت بر پایه علم بر مبنای معنویت الهی و تربیت انسانها است.

وی با اشاره به اینکه تمامی انبیاء به منظور تربیت درست انسانها نازل شده اند، یادآور شد: اساتید این حوزه علاوه بر آموزش باید توجه ویژه ای نیز به تربیت انسانها مطابق با آموزه های قرآنی و دین اسلام داشته باشند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز توجه به آموزش جهاد تربیتی ، پرداختن به بحث های طلبه گی و مباحث، رعایت انصاف علمی، مطالعه دقیق، داشتن احترام متقابل، پشتکار علمی، درک درست دروس، رفع ایرادات علمی و رعایت اخلاق را از جمله ویژگی های مهم اساتید و دانشجویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان عنوان کرد و افزود: اساتید و دانشجویان این حوزه باید الگوی سایر اقشار جامعه باشند.

مدیر سابق حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واحد تبریز نیز در این آیین داشتن عشق، علاقه و اخلاص را بزرگترین سرمایه اساتید و دانشجویان این حوزه ذکر کرد و گفت: دین اسلام با توجه به جذابیتی که دارد تمامی انسان ها را از هر قوم، نژاد و خصوصیات رفتاری جذب می کند که این مرکز نیز این خاصیت در خود دارد که تمامی افراد با خصوصیات مختلف را جذب می کند.

حجت السلام مشهود عینلو با اشاره به استقبال گسترده علاقمندان برای ثبت نام در این حوزه افزود: در ترم گذشته بیش از 600 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد در بهمن ماه سال گذشته 425 نفر انتخاب واحدکردند.

برپایه همین گزارش، در این آیین حجت الاسلام یونس یوسفی به عنوان مدیر جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واحد تبریز معرفی و از خدمات حجت السلام مشهود عینلو قدردانی به عمل آمد.

یادآور می شود؛ حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واحد تبریز در سال 1379 در دانشگاه تبریز تاسیس شده و هم اکنون 425 نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند./935/د102/س
ارسال نظرات