۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۲۸۸
استاد حوزه علمیه:

تبلیغ دینی نیازمند تشکیل شبکه‌های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه ماکو، اصل اساسی در تبلیغ دینی و معارف اسلامی را شناخت مخاطب و برنامه ریزی براساس روحیات و مقتضیات آن اعلام کرد.
اعزام مبلغ / تبليغ
حجت الاسلام سیامک جعفرزاده، مدرس حوزه علمیه ماکو، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که بحث تبلیغ یکی از مقوله های حساس در حوزه نشر معارف دینی و فرهنگ اسلامی است، گفت: طبق فرموده امام علی‌(ع)؛ تقوا، تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، ذکر خدا و احیای دین به زبان موعظه از ارکان مهم تربیتی است.

وی تصریح کرد: بیان معارف اسلامی و آموزه‌های دینی اگر متناسب با مقتضیات زمانی و مکانی و روحی مخاطب باشد، اثرگذارتر است.

این مدرس حوزوی خاطرنشان کرد: شناخت روحیات اخلاقی، رفتاری و احساسی مخاطب به ویژه مخاطب جوان و شناسایی ضرورت ها و آسیب های حوزه دین و پرداختن به آن از مؤلفه هایی است که باید مورد توجه مبلغان باشد.

حجت الاسلام جعفرزاده در تشریح شاخصه های تبلیغ ماندگار اظهار کرد: مبلغ موفق زمانی به اهداف خود نزدیک است که بتواند احساسات و شناخت فرد را با هم به عرصه ظهور برساند تا فرد با شناخت کافی و احساس نیاز جدی به سمت مسائل دینی گرایش پیدا کند.

این مقام مسؤول در ارتباط با اینکه هجرت بلند مدت موثر است یا کوتاه مدت، افزود: هر دو روش در شرایط مخصوصی کارایی و بهره‌وری خاص خود را دارند، اما هجرت بلند مدت زمانی که متناسب با تغییرات زمانی و همچنین فن آورهای روز باشد اثرگذار تر و ماندگار تر است.

حجت الاسلام جعفرزاده درباره ضرورت تشکیل شبکه های اجتماعی تبلیغ بیان کرد: بی شک تبلیغ مبتنی بر تجارب دیگران رساتر و پربارتر است و در نهایت منجر به مستندسازی شیوه های مختلف تبلیغی در راستای اجرای هر چه بهتر تبلیغ معارف اسلامی می شود.

این مدرس حوزه، با اشاره به این‌که یکی از چالش‌های جدی جهان صنعتی انحراف تفکرات دینی است، یادآور شد: مردم در دنیای سراسر اضطراب و استرس معاصر فرمول سعادت و خوشبختی ابدی را به اشتباه در نزد اعتقادات برخاسته از مکاتب انحرافی ساخته دست بشر جستجو می‌کنند، حال آن‌که زیباترین الگو و برنامه سعادت انسان ها در معارف اسلامی و آموزه های دینی نهفته شده است./936/ت302/س

ارسال نظرات