۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۲۹۹

جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سومین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه‌های نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مهرماه 90 در تبریز برگزار می‌شود.
امام رضا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی همچنین گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد.

داننده، موضوعات این جشنواره را شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت )، حرم مطهر رضوی و آثار و ابینه‌ها و امام زادگان، وقف، فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا (ع)، جلوه‌های مشهدالرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان، شیفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور اعلام کرد.

وی افزود: همزمان با برپایی این جشنواره برنامه‌های جنبی متعددی از جمله نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه عکس سیر تحول و توسعه حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار و عکس‌های برگزیده از آثاری که به نمایشگاه راه یافته است؛ چاپ و رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره رضوی در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: این جشنواره با گستره وسیع و اجرای آن در رشته‌های مختلف زمینه مناسبی را برای تقویت و تداوم پرداختن به مضامین و موضوعات دینی فراهم کرده و در حیطه فرهنگ رضوی هنرمندان بسیاری را تحت تاثیر قرار داده و آثار فاخری را پدید آورده است.

وی گفت: شناخت و شناساندن روح فضائل امام هشتم در قالب هنر در ذهن مخاطبان تاثیرگذار بوده و آثار هنری ارائه شده از سوی هنرمندان را متعالی ساخته است.

براساس این گزارش هر هنرمند عکاس می‌تواند حداکثر 10 عکس به صورت تک عکس و هفت عکس به صورت مجموعه بر روی سی‌دی و با فرمت jpeg در اندازه 40*30 سانتیمتر و با دقت ‌‌dpi 300 ارسال کند.

در صورت آنالوگ بودن، نگاتیو اثر و در صورت دیجیتال بودن فایل اصلی عکس باید نزد عکس موجود باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به همراه فرم شرکت در جشنواره تا دهم شهریور ماه 1390 به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، ‌بلوار استاد شهریار، سربالایی ولیعصر، دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.akserazavi.ir مراجعه کنند.

نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)با بیش از 58 برنامه در سراسر کشور و برگزاری در 30 نقطه جهان با رویکرد گسترش فرهنگ و سیره منور رضوی در سال‌جاری در موضوعات فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی برگزار می‌شود.

سومین جشنواره سراسری عکس رضوی نیز هفتم تا سیزدهم مهرماه 1390 در تبریز برگزار می‌شود./935/د102/س
ارسال نظرات