۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۳۰۱
آیت الله شبستری:

اصل حقوق بشر ریشه در آموزه‌های‌ اسلام دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که ادعای حقوق بشر غرب کذب محض است، گفت: حقوق بشر حقیقی ریشه در آموزه‌های اسلام دارد.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار امدادگران جمعیت هلال احمر استان‌ اظهار داشت: مدعیان حقوق بشر در غرب و آمریکا این روزها خود با لشکرکشی به کشورهای منطقه اقدام به نسل کشی مسلمانان و شیعیان می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کجای حقوق بشر آمده که برای نجات مردم از دیکتاتوری، لشکرکشی و اشغال کشور صورت پذیرد و هزاران نفر از زنان و کودکان بی گناه کشته و یا آواره شوند.

آیت الله شبستری با بیان این‌که مسلمانان آزادی خواه و اسلام طلب منطقه نباید قربانی زیاده طلبی‌های ابرقدرت‌ها شوند، تصریح کرد: حق مردم منطقه است که خود نوع حکومتشان را تعیین و در انتخاباتی آزاد نمایندگانشان را انتخاب کنند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته هلال احمر اظهار داشت: امدادگران هلال احمر ایران اسلامی نه تنها در داخل کشور بلکه با وقوع حوادث و بلایای طبیعی در اقصی نقاط جهان حضوری فعال و خیرخواهانه داشته اند.

وی با بیان این‌که حقوق بشر ریشه در آموزه های دینی اسلام دارد، گفت: دین مبین اسلام قرن ها پیش بر امدادرسانی و کمک به نیازمندان تاکید داشته و به جرات می توان گفت؛ ماموریت هلال احمر جهانی برگرفته از تعالیم ارزشمند اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که اسلام علاوه بر رعایت حقوق اجتماعی و انسانی، رعایت حقوق حیوانات نیز تاکید دارد، خاطر نشان کرد: جهان امروز نیازمند آموزه های متعالی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت است./935/پ202/س
ارسال نظرات