۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۳۱۵
در گیلان؛

نهمین سالگرد ارتحال آیت الله احسانبخش برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نهمین سالگرد ارتحال آیت الله احسانبخش(ره) دوازدهم خرداد ماه در رشت برگزار می‌شود.
آيت الله احسانبخش


نادر نصیری، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: نهمین سالگرد ارتحال آیت الله احسانبخش دوازدهم خرداد ماه در رشت برگزار خواهد شد.

وی از آیت الله احسانبخش به عنوان مبلغی آگاه و خستگی ناپذیر یاد کرد و افزود: این روحانی ارزشمند زحمات فراوانی پیش از انقلاب و پس از آن برای این مرز و بوم و به خصوص استان گیلان متحمل شد.

نصیری ادامه داد: آیت الله احسانبخش نقش تأثیر گذاری در تقویت روحیه رزمندگان و لشکر قدس، در ایجاد وحدت و همدلی در اقشار مختلف و ترغیب جوانان به حضور در جبهه حق علیه باطل بر عهده داشت.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خاطرنشان کرد: نهمین سالگرد آیت الله احسانبخش پنج شنبه دوازدهم خرداد ماه از ساعت ده صبح در مصلای شهرستان رشت برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مراسم رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی کشور سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش رسا، آیت الله صادق احسابنخش در سال 1309 در محله لیف شاگرد بازار جمعه شهرستان صومعه بدنبا آمد، وی در سال 1324 به رشت آمد و دوره مقدماتی حوزه را در انجا فرا گرفت و در سال 1327 دوره سطح و خارج را در قم گذرانید و پس از آن در سال 1332وارد دانشکده معقول و منقول شد و موفق به اخذ درجه لیسانس از دانشگاه تهران شد.

وی همچنین در سال 1385 از سوی امام خمینی(ره ) مسؤولیت کنترل سفارت خانه ها و کنسولگری های ایران در پاکستان، هند و بنگلادش را به عهده داشت.

او در 26 فروردین ماه سال 1361 در مسجد کاسه فروشان رشت ترور و دچار مصدومیت شدید شد. شهید آیت الله حاج شیخ صادق احسانبخش از سال 1359 تا 1380به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از سوی امام خمینی(ره ) و مقام معظم رهبری منصوب شد.

وی در 14 خرداد 1380 چشم از جهان فرو بست و در مصلی امام خمینی(ره) رشت که خود مؤسس و بنیانگذار آن بود به خاک سپرده شد./950/ت303/ص

ارسال نظرات