۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۳۳۶

نکوداشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی فردا در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش نکوداشت سیره اخلاقی و عرفانی آیت‌الله حسن‌زاده آملی با حضور علما، روحانیان و طلاب، فردا در قزوین برگزار می شود.
آيت الله حسن زاده آملي
حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که این همایش به منظور تجلیل از مقام علمی و معنوی علامه حسن‌زاده آملی برگزار می شود، گفت: ستادی به همین منظور از مدت ها قبل  در حوزه علمیه قزوین تشکیل شد و خوشبختانه استقبال خوبی نیز از برگزاری این همایش بزرگ از سوی طلاب و روحانیان استان صورت گرفته است.

وی، علامه حسن زاده آملی را افتخاری برای جهان اسلام دانست و با بیان این که طلاب و روحانیان بیشتر باید از سیره علمی و عملی این چنین ذخیره علمی و معرفتی بهره گیرند، گفت: این عالم والامقام در رشته های مختلفی تخصص دارند و خداوند نبوغ خاصی درایشان قرار داده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این که این عالم برجسته زمینه خروج از این دنیا به سوی آخرت را در خود فراهم کردند، بیان داشت: ایشان از مقام عرفانی بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام عباسی با بیان این که سیره علمی، اخلاقی و معرفی آیت الله حسن زاده آملی الگوی بسیار خوبی برای طلاب است، ادامه داد: طلاب باید شخصیت‌های همچون علامه حسن زاده را الگوی خود قرار دهند تا بتوانند به قله های رفیع معرفتی دست یابند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین به بعد علمی آیت الله حسن زاده آملی اشاره کرد و با بیان این که این عالم برجسته دارای 180 اثر علمی در حوزه فقه، فلسفه، عرفان، اخلاق، منطق و ادبیات است، گفت: نوز برخی از این آثار هنوز پاپ نشده است.

وی، تکریم و تجلیل ازعلما را بزرگداشت مقام فقه و فقاهت دانست و با بیان این که علما و بزرگان دینی حق بزرگی برگردن آحاد جامعه اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: عالمان دینی به عنوان وارثان انبیاء الهی حفاظان اصلی شریعت محمدی بوده و هستند.

حجت الاسلام عباسی، تجلیل از مقام شامخ علما را یک وظیفه و تکلیف مهم عنوان کرد و بیان داشت: علما در طول تاریخ همواره منشأ خدمات و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی بوده اند که این زحمات نباید نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: مهم ترین امتیاز و دستاورد مبارک معرفی فرزانگان و علمای طراز اول و مشاهیر، شناسایی عقبه غنی فرهنگی و هویتی به نسل جوان به منظور خود باوری و آگاهی نسبت به ریشه های عمیق و قویم شخصیتی و تمدنی، همچنین الگو دهی به جامعه جهانی است.

حجت الاسلام عباسی با بیان این که حوزه علمیه قزوین به منظور تکریم و تجلیل از مقام مرجعیت برگزاری مراسم نکوداشت علمای برجسته شیعه را دردستور کار خود دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز به همت طلاب حوزه علمیه قزوین مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت(ره) نیز در استان برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که این همایش مهم با حضور علما، روحانیان، طلاب حوزه های علمیه و مسؤولان استانی برگزار خواهد شد، ادامه داد: برخی از شاگردان آیت الله حسن زاده آملی و همچنین طلاب آملی مقیم قم نیز دراین همایش حضور خواهند داشت.

گفتنی است، همایش نکوداشت سیره اخلاقی و عرفانی آیت‌الله حسن‌زاده آملی فردا با حضور طلاب و روحانیان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می شود./950/پ203/ص
ارسال نظرات