۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۳۶۹
مدیر حوزه علمیه نقده:

جلوگیری از فعالیت مکاتب فرقه ای رسالت مهم حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه نقده گفت: حوزه های علمیه با استناد به منابع غنی دینی و روایی باید زمینه جولان مکاتب و اندیشه های فرقه ای و انحرافی را در جامعه کاهش دهند.
صوفيه و دراويش
حجت الاسلام موسی آقاجانی، مدیر حوزه علمیه نقده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: استفاده از ابزارهای تبلیغی از الزامات اساسی جامعه امروز بوده و مبلغان باید برای نشر ارزش ها و معارف اسلامی از شیوه های گیرا و نوین بهره گیرند.

وی‌ با بیان این که ابلاغ صریح معارف دینی از رسالت های اصلی مبلغان است، افزود: در همین راستا مبلغان دینی و حوزوی باید از همه ظرفیت ها همچون مساجد، محافل قرآنی، تشکلهای دانشجویی و جلسات دوستانه برای ارائه طرحی شایسته از آموزه ها و احکام اسلامی استفاده کنند.

حجت الاسلام آقاجانی هجرت بلند مدت را بهترین نوع هجرت برای تبلیغ عنوان و خاطرنشان کرد: هر چه حضور مبلغ و روحانی در میان مردم بیشتر باشد و مردم به‌واقع وی را در میان خودشان احساس کنند ماندگاری تبلیغ نیز بیشتر خواهد شد.

این مقام مسؤول در تشریح بهترین نوع تبلیغ در کلام ائمه معصومین(ع) به فرموده از مام صادق(ع) اشاره و تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) در همه حال بر تبلیغ عملی و همچنین تطابق داشتن قول و گفتار مبلغان تاکید داشتند.

حجت الاسلام آقاجانی ادامه داد: ایجاد شبکه های اجتماعی تبلیغ از این منظر که در نهایت زمنیه را برای تبادل افکار، آرا و اندیشه های جدید در حوزه تبلیغ را برای روحانیون فراهم می آورد و می تواند خود به عنوان منبع غنی برای جامعه مبلغان محسوب شود، دارای اهمیت خاصی است که باید ایجاد زیرساخت های تخصصی فعالیت ها این چنین شبکه هایی مورد بحث و توجه جدی از سوی متولیان امر قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه نقده با تاکید به ضرورت ورود حوزه برای مبارزه با تحرک های قومی و فرقه ای در کشور اضافه کرد: حوزه های علمیه با استناد به منابع غنی دینی و روایی باید زمینه جولان مکاتب و اندیشه های فرقه ای و انحرافی را در جامعه کاهش دهند./936/ت302/س
ارسال نظرات