۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۳۷۱
خطیب جمعه تکاب:

عرفان‌های نوظهور دیانت مردم را هدف قرار داده‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تکاب گفت: تحرکات فرقه‌ای، عرفان‌ها و مکاتب نوظهور که امروزه دیانت مردم را هدف قرار داده‌‌اند، ضرورت دفاع از حریم دین و تبلیغ آن را دوچندان کرده است.
عرفان‌های نوظهور دیانت مردم را هدف قرار داده‌اند
حجت الاسلام علی مرادی، امام جمعه تکاب،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه‌ گفت: خداوند امر خطیر تبلیغ دین را در مرحله اول بر عهده پیامبران الهی گذاشته که از ویژگی‌های برجسته اخلاقی و علمی برخوردار بودند که امروز نیز این رسالت بزرگ بر عهده عالمان و مبلغان حوزوی است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ دینی باید شجاع، نترس، برخوردار از بیانی رسا و گیرا، مدبر و مسلط به علوم و معارف دینی و آراسته به برجسته ترین فضائل اخلاقی باشد.

حجت الاسلام مرادی، زمان‌شناس بودن را از دیگر ویژگی‌های مهم مبلغان دینی عنوان و اضافه کرد: با توجه به این‌که در شرایط کنونی استکبار جهانی با همه ظرفیت های خود علیه دین و بنیه های اعتقادی مسلمانا تجهیز شده است، بر علمای جهان اسلام است تا برای دفاع از حریم دینی و ولایت طرحهای نوینی را ارائه کنند.

این مقام مسؤول با تأکید بر تدوین طرح‌های نو با در نظر داشتن نیازهای معنوی جامعه برای مقابله با اندیشه‌های انحرافی اظهار کرد: با توجه به این‌که هر فعالیت فرقه‌ای بر خلاف وحدت و انسجام اسلامی است اگر ما بتوانیم اسلام ناب محمدی را در اختیار مردم قرار دهیم مسلما تحرکات فرقه‌ای و قومی خود به خود به حاشیه کشیده شده و زمینه فعالیت در کشور را پیدا نخواهند کرد.

حجت الاسلام مرادی، مبلغان را به چراغ های روشن در یک جامعه تعبیر کرد و افزود: در هجرت بلند مدت به سبب وجود زمان بیشتری برای حضور مبلغان در اجتماع از فرصت کافی برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن رفتارها و ارزش‌های دینی برخوردار است و این مهم ماندگاری اثر تبلیغ را بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا اعزام‌های کوتاه مدت چند ماهه و مستمر در طول سال می‌تواند راهکار مؤثری برای دریافت خروجی‌های مناسب از برنامه‌های تبلیغی باشد.

به گفته خطیب جمعه تکاب، بهترین تبلیغ در کلام ائمه(ع) تبلیغی است که در قالب جدال احسن همراه با گشاده‌رویی، موعظه و حسن اخلاق باشد.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) مبنی بر این که«‌اگر کلام ما در زیباترین قالب ارائه شود مردم از ما پیروی می‌کنند،» گفت: طرح آیات نورانی کلام وحی، احادیت و روایت های ائمه معصومین(ع) از مسیرهای روشن برای تبلیغ دین و معارف اسلامی است.

این مقام مسؤول با بیان این‌که امروزه تبلیغ از قالب‌‌های سنتی آن بالاتر رفته، ارتباط چهره به چهره خواهران مبلغ را مؤثر و کار‌آمد دانست.

وی در پایان بر ضرورت ایجاد شبکه‌های اجتماعی در راستای تبادل افکار مبلغان تأکید کرد و افزود: مبلغان باید به صورت شبکه‌وار با یکدیگر ارتباط داشته باشند و مرکزی مستقل افراد را از نظر فکری، علمی، تحقیقی و پژوهشی تجهیز، حمایت و تقویت کند./936/ت302/س
ارسال نظرات