۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۳۷۴
آیت الله جوادی آملی:

برای انسان شدن باید قرآنی بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی، با تاکید بر اینکه انسان برای انسان شدن باید قرآنی باشد، گفت: آنچه انسان را می سازد، قرآن کریم است و اگر کسی شاگرد و اهل قرآن نبود، اصلا انسان نیست.
آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، روز چهارشنبه در درس تفسیر خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره مؤمنون به تفسیر آیات 14 تا 21 این سوره مبارکه پرداخت.

وی با بیان اینکه عالم خلقت هدفمند است و خداوند هیچ چیز را عبث و بدون حکمت نیافریده است، ابراز داشت: اگر دنیا پایان راه و مرگ پوسیدن باشد و بعد از مرگ حساب و کتابی درکار نباشد، این ساختار باطل و عبث است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: وقتی موجودی انسان می شود که با قرآن هماهنگ شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: خداوند تبارک و تعالی معلم قرآن است، همان خدا انسان را خلق کرد و به انسان بیان آموخت، اگر انسان خلق نشود، خداوند قرآن را به چه کسی تعلیم دهد؟

وی ادامه داد: اگر کسی شاگرد و اهل قرآن نبود، اصلا انسان نیست، آنچه انسان را می سازد، قرآن کریم است.

استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: برای انسان شدن باید قرآنی شد و زمانی که انسان شاگرد قرآن شد، انسان می شود، اما اگر انسان نشد، مبهم گو است.

وی تاکید کرد: به تعبیر دیگر محور تعلیم، قرآن است، بعد از تعلم قرآن، شخص انسان می شود و اگر انسان نشد هرچه بگوید مبهم است.

مفسر برجسته قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه بشر محتاج به هدایت خالق است، تصریح کرد: در حال حاضر هم که پیشرفته ترین ابزارها و تکنولوژی ها در اختیار بشر است، تنظیم حرکت کشتی ها و هواپیماها به وسیله ستاره ها و قطب ها است.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از درس تفسیر خود با اشاره به آیاتی، گفت: میراندن یک عده و تولد عده ای دیگر از سوی ذات اقدس اله یک امر عادی و طبیعی است، اما گاهی انسان سواره است و هنوز به مقصد نرسیده است، او را از مرکب پیاده می کنند، این یک تهدید است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات