۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۳۸۸
امام جمعه بناب:

نظام اسلامی با الگوی اعتدال دوام و قوام پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: امروز در تمام امور و بخش‌های مهم کشور نیازمند اعتدال بوده و این نظام با الگوی اعتدال می‌تواند دوام و قوام داشته باشد.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری‌ بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهر اظهار داشت: نهضت اسلامی مردم کشورهای بحرین، لیبی، مصر، بحرین، یمن، تونس، و اردن با الهام از انقلاب بزرگ و تاریخی ایران اسلامی است.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک مردم و شیعیان بحرین طی هفته های گذشته خاطر نشان کرد: آل خلیفه و آل سعود با شیعه کشی سیاه ترین دوران تاریخ را رقم می زنند، این ر حالیست که نشست اخیر شورای خلیج فارس بار دیگر بر مسلمان کشی در بحرین تاکید کرد.

امام جمعه بناب ادامه داد: اصول انقلابی و اسلامی ملت ایران بر حمایت بی دریغ از مستضعفان عالم استوار است و طبق فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران تا ظلم در جهان هست مبارزه نیز هست و قرار گرفتن خلفای ظالم در حریم حمایتی کشورهای عربی و غربی و سکوت رسانه های دجال صفت غرب در قبال جنایات بحرین محکوم است.

وی با اشاره به سکوت سران کشورهای عربی در قبال تخریب مساجد و آتش ردن قرآن کریم در بحرین تصریح کرد: آل خلیفه، آل سعود، قذافی، صهیونیست ها و آمریکایی ها نه شیعه هستند و نه سنی، کسی که قرآن را آتش می زند، مسلمان نیست بلکه کافر بوده و برده استکبار است.

حجت الاسلام بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهاد اقتصادی» اظهار داشت: کلمه «جهاد» یعنی سعی و تلاش و کوشش و کلمه « اقتصاد» یعنی میانه روی در تمام امور به خصوص در زمینه مسائل مالی است.

وی بیان داشت: این نامگذاری بار دینی و ارزشی دینی دارد و نباید این گونه تلقی شود که یک نامگذاری معمولی است، بلکه در حد خود یک نامگذاری فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی است.

امام جمعه بناب اظهار داشت: هرگونه تندی و کندی در تبلیغ دین خدا آفت است و مشکل‌ساز بوده و امروز در تمام امور و بخش‌های مهم کشور علی‌الخصوص اقتصاد، کشور تشنه اعتدال است و این نظام با الگوی اعتدال می‌تواند قوام و دوام داشته باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات