۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۴۳۸

نخستین دوره دانش افزایی معاونان تهذیب حوزه‌ علمیه مازندران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزشی دانش‌افزایی ویژه معاونان تهذیب و مشاوران مدارس علمیه استان مازندران امروز به مدت دو روز در نوشهر آغاز به کار کرد.
دوره آموزشي مديران مدارس علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم آغاز به کار این دوره آموزشی که در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر به مدت دو روز آغاز به کار کرد، آشنایی معاونان تهذیب و مشاوران مدارس علمیه با اصول و مبانی مشاوره در سطح حوزه های علمیه را یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی اعلام کرد و افزود: دراین دوره تقویت بنیه علمی معاونان و مشاوران و آشنایی بیشتر آنها با امر مشاوره و ارتباط با طلاب مورد نظر است.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران با بیان این که این دوره آموزشی به صورت کارگاهی خواهد بود، ادامه داد: اساتید این دوره نیز از معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم اعزام شدند و مهم ترین مسائل پیرامون اهمیت مشاوره در حوزه های علمیه را برای معاونان و اساتید بیان خواهند کرد.

وی با بیان این که مشاوره در مدارس علمیه یک ضرورت مهم است، تصریح کرد: امروز این نیاز در سطح مدارس و در میان طلاب کاملاً احساس می شود.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که مشاوران در سطح مدارس علمیه باید اهداف، جایگاه و مسائل پیش روی یک طلبه را به خوبی و به گونه ای تأثیرگذار برای او تبیین کنند، بیان داشت: بیان این‌گونه مسائل در تقویت بنیه علمی طلبه و همچنین افزایش اراده وی در گذراندن مقاطع علمی بالاتر بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در چند سال اخیر قدم های مثبتی در جهت تقویت مقوله مشاوره در مدارس علمیه کشور برداشته شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسأله مهم در مقطعی دچار افت شده بود.

وی با اشاره به این که امور مشاوره در دین مبین اسلام مورد توجه بوده است، بیان داشت: علما و فقهای دینی نیز در جهت همواره تأکید داشته و دارند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که امروز طلاب حوزه های علمیه در بخش های مختلف نیازمند همراهی و مشاوره هستند، خاطرنشان کرد: اگر بخش مشاوره در مدارس علمیه تقویت شود و یک استاد مشاوره در سطح حوزه ها فعال باشند بسیاری از مشکلات مربوط به یک طلبه رفع خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات