۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۴۴۴۵
مدیر حوزه علمیه ماکو:

تبیین مهندسی تبلیغ در عرصه دین ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ماکو، با تاکید بر ضرورت مهندسی مقوله تبلیغ، تشکیل شبکه های اجتماعی تبلیغ را برای طراحی ایده های کاربردی موثر عنوان کرد.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام ولی سیدتاج الدینی، مدیر حوزه علمیه ماکو، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، گفت: براساس آیات و روایات هر فرهنگی جهت گسترش و ادامه حیات خود نیاز به معرفی برای نسل های بعدی دارد و این معرفی گاه به صورت مکتوب یا شفاهی و گاهی در قالب های دیگر ارائه می شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام شناخته شده است ضرورت تبلیغ بیش از دوره های قبل احساس می شود چراکه دشمن کمر همت را بسته تا نظام ایران اسلامی را با استفاده از هجمه های مختلف فرهنگی در حاشیه قرار دهد.

این مقام مسؤول ایجاد ارتباط انسانها با یکدیگر دارد را لازمه تبلیغ عنوان کرد و افزود: برخورداری مبلغ از شرایط مناسب روحی، جسمی و علمی برای تبلیغ در کنار تخصص، تعهد و اخلاق و عمل در موفقیت وی نقش بسزایی را ایفا می کند.

حجت الاسلام سیدتاج الدینی در ادامه تصریح کرد: فرد مبلغ خود در ابتدا باید عامل به گفته های خود باشد و از همین منظر پیامبران برگزیده شده برای ابلاغ کلام الهی در اوج عصمت، آگاهی و فضائل اخلاقی بودند.

وی در خصوص مثمر بودن هجرت بلند مدت یا کوتاه مدت اضافه کرد: هر کدام در شرایط خاصی کارایی خاص خود را دارند، در همین راستا امر تبلیغ باید مهندسی شود و برای اهداف گوناکون تبلیغ کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طرح های کاربردی پیش بینی شود.

مدیر حوزه علمیه ماکو، بهترین تبلیغ در کلام ائمه(ع) را تبلیغ آراسته به اخلاق و عمل دانست و عنوان کرد: مبلغ دینی باید با عمل خود مردم را به سوی معارف دینی رهنمون سازد.

حجت الاسلام سیدتاج الدینی یادآور شد: مبلغ نباید در کار خود از خانواده اش غافل شود، مبلغ موفق کسی است که ابتدا از خود و خانواده اش شروع کند و بعد به اجتماع بپردازد، همان گونه که پیامبر اکرم(ص) ابتدا دین را در خود تجلی داد و سپس آن را در میان خانواده اش مطرح کرد در مرحله سوم دین را به صورت رسمی در میان مردم ابلاغ کرد./936/ت302/س

ارسال نظرات