۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۴۵۷
یک مقام مسؤول:

تربیت انسان های متخصص و متعهد از وظایف معلمان است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره کل برنامه ریزی و توسعه آموزش های تخصصی تبلیغ کشور، با بیان اینکه معلمان رسالت و مسئولیت خطیری در تعلیم و تربیت انسان ها بر عهده دارند، اظهار داشت: پیامبران الهی بزرگ ترین معلمان جامعه هستند.
تربيت اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمد کمرانیان، سرپرست اداره کل برنامه ریزی وتوسعه آموزش های تخصصی تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، صبح امروز در همایش تجلیل از معلمان برگزیده دینی و قرآن و فعالان عرصه دینی مدارس که در تالار شهید مطهری اهواز برگزار شد، با بیان اینکه پیامبران الهی بزرگ ترین معلمان جامعه هستند، گفت: رسالت معلم و مربی بسیار خطیر و بزرگ است و باید این امر مهم را درک کنیم و از آن بهره ببریم.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به تفاوت های معلم و مربی، افزود: معلم می آموزد، با دانش آموزان سخن می گوید و تعلیم می دهد در ساعات معینی به تدریس می پردازد اما مربی نیاز به سخن گفتن ندارد بلکه با یک حرکت با دانش آموزان سخن می گوید و کارش نیز به صورت شبانه روزی است.

سرپرست اداره کل برنامه ریزی و توسعه آموزش های تخصصی تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، اذعان داشت: هر معلم در نظام جمهوری اسلامی باید مربی باشد و در مقابل مربی هم باید معلم باشد و این دو از هم تفکیک نشدنی هستند.

وی با اشاره به اینکه کار معلم و مربی بسیار سخت و طاقت فرساست و به ظرافت خاصی نیاز دارد، تصریح کرد: در نظام آموزشی ما یک نوع سیستم آموزشی وجود دارد که در این راستا می توان چند مدل آموزشی را در کشور ایجاد و معلمان را با رشته های مختلف آشنا کرد.

سرپرست اداره کل برنامه ریزی و توسعه آموزش های تخصصی تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ادامه داد: توجه به ارزش ها و محتوای مفاهیم و مباحث دینی به عنوان خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی، بار سنگین و مسئولیت خطیری را بر دوش معلمان این خط مقدم قرار داده است.

حجت الاسلام کمرانیان، با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهاد اقتصادی، اظهار داشت: این پیام ارزشمند می تواند در جهت بستر سازی دینی، معرفتی و ارزشی جامعه و تقویت مبانی اعتقادی و دینی معلم و دانش آموز تأثیرگذار باشد.

گفتنی است، شعر خوانی و اهدای لوح و تجلیل از تعدادی از معلمان دینی و قرآن از دیگر برنامه های این مراسم بود./9455/پ203/ص
ارسال نظرات