۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۴۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

غرب دیگر راهی جز پذیرش اسلام ناب را ندارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که بیداری اسلامی خاورمیانه در آینده ای نزدیک همه دنیا فرا خواهد گرفت، ادامه داد: امروز کشورهای غربی به ویژه آمریکا دیگر راهی جز پذیرش اسلام ناب را ندارند.
آمريکا اسرائيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمدحسینی الست، استاد حوزه و دانشگاه امروز در کارگاه آموزشی« جریان شناسی اسلامی» که با حضور روحانیان در شهرستان آبیک قزوین برگزار شد، به خیزش های مردمی در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که امروز روح استبکار ستیزی در مردم مسلمان منطقه احیاء شده است، گفت: تلاش ها و قیام های صورت گرفته در خاورمیانه به تأسی از انقلاب مردم ایران صورت گرفته است.

وی، قیام های مردمی و موج بیداری اسلامی در خاورمیانه را انعکاس انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی که منجر به کوتاه شدن دست استکبار جهانی از سرمایه های ملی و اخراج عوامل وابسته به آن از ایران شد بارقه امید را در دل ملتهای مسلمان زنده کرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که خیزش و بیداری در این کشورها با هم متفاوت است، افزود: وضعیت و نوع قیام های در کشورهایی نظیر تونس، لیبی و یمن با مصر، اردن، بحرین و عربستان با هم تفاوت دارد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تفاوت اصلی دراین کشورها این است که لیبی، تونس و یمن وقتی که توفیقی کسب کنند در چهارچوب جغرافیایی نفت خودشان را نجات داده اند و استقلالی بدست آورده اند و بیشترجنبه مالی دارد و اثرات منطقه ای وجهانی ندارد.

حجت الاسلام حسینی افزود: اما در مصر، اردن، بحرین و عربستان این گونه نیست، بلکه تحولاتی که در این کشورها رخ می دهد با منطقه و ساختار بین الملل ارتباط تنگاتنگ دارد و تغییرات گسترده ای را بوجود می آورد و جهان اسلام را دچار دگرگونی می کند چرا که مصر جایگاه ویژه ای دارد..

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه حساس کشور مصر در خاورمیانه، افزود: این کشور مرکز تغذیه فکری و دینی اکثر کشورهای اسلامی است و تأثیر گذاری این کشور بر کشورهای اسلامی فوق العاده است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود به دخالت های کشورهای بیگانه به ویژه آمریکا در مسائل داخلی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این کشور با تلاش های مذبوحانه خود سعی در انحراف مسیر قیام های مردمی را دارد و با نام حقوق بشر و دموکراسی می خواهند افرادی همسو با خودشان را باز بر سرنوشت ملت ها حاکم سازد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که بیداری اسلامی خاورمیانه در آینده ای نزدیک همه دنیا فرا خواهد گرفت، ادامه داد: امروز کشورهای غربی به ویژه آمریکا دیگر راهی جز پذیرش اسلام ناب را ندارند.

وی با بیان این که مردم مسلمان منطقه باید مراقت دخالت ها و طرح های مذبوحانه غربی ها در کشورخود باشند، تصریح کرد: غرب به سرکردگی آمریکا امروز تلاش می کند با هرتوطئه ای مسیر انقلاب های مردمی در خاورمیانه را به سود خود منحرف کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که بیداری اسلامی را نمی توان با کشتار مردم بی گناه متوقف کرد، ادامه داد: امروز مردم مسلمان منطقه به درک و آگاهی رسیدند که سران سپرده آنها دیگر قادر به اداره کشورشان یستند و این به یک مطالبه ملی در کشورهای عربی منطقه تبدیل شده است./950/پ202/ص
ارسال نظرات