۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۴۸۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مشاوره در حوزه زمینه رشد و شکوفایی یک طلبه را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره در حوزه زمینه رشد و شکوفایی یک طلبه را فراهم می کند، گفت: امروز ما نیازمند آموزش های کاربردی در بعد مشاوره هستیم.
مشاوره طلاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیرحوزه علمیه مازندران در نخستین دوره آموزشی دانش‌افزایی ویژه معاونان تهذیب و مشاوران مدارس علمیه استان مازندران که از امروز به مدت دو روز در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر آغاز به کار کرد، با اشاره به این که مسأله مشاوره برای طلاب ازیک اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به گستردگی و تغییر ساختارهای ارتباطی و تسلط دنیای الکترونیکی بر روح و روان بشرمسأله این مباحث بیش از گذشته باید مورد توجه حوزویان قرار گیرد.

وی با اشاره به این که مشاوره در حوزه های علمیه زمینه رفع مشکلات یک طلبه را فراهم خواهد کرد، افزود: مشاوره بهترین ابزار برای شناسایی نقاط ضعف طلاب و تدوین راهکارهای مناسب برای حل آن است.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که تقویت روابط بین استاد و طلبه عامل مؤثری در حل مشکلات طلاب است، ادامه داد: اساتید حوزه باید با بهره گیری از قدرت و توانایی مشاوره ضمن آشنایی با مشکلات یک طلبه زمینه حل ان را فراهم کنند.

مدیرحوزه علمیه مازندران با اشاره به پیشرفت علم، تکنولوژی وارتباطات درعصر حاضر، اهمیت مشاوره برای طلاب همواره به عنوان یک ضرورت احساس می شود، بیان داشت: به طور حتم ارتباط سازنده یک استاد با طلبه می تواند زمینه ساز رشد وشکوفایی استعدادهای طلاب باشد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که اهمیت مشاوره در حوزه های علمیه کمتر از بخش های دیگر نیست، ادامه داد: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید درجهت تقویت این بعد مهم در حوزه گام بردارند.

وی با اشاره به این که نسل امروز جامعه با نسل های گذشته بسیار تفاوت دارند، تصریح کرد: نسل جوان جامعه امروز جویای علم و حقیقت است و این دو موضوع مهم باید به گونه تأثیرگذار و جذاب برای آنها تبیین شود.

مدیرحوزه علمیه مازندران، آموزش های کاربردی در بعد مشاوره را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: اساتید مشاور باید به صورت کاملاً تخصصی و کاربردی مسائل را برای طلاب تبیین کنند تا تأثیرگذار باشد.

امام جمعه نوشهر نیز در سخنانی به اهمیت مشاوره در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: طلابی که وارد حوزه علمیه می شوند هیچ آشنایی از فضا و مسائل مربوط به حوزه ندارند که مشاوره مناسب می تواند ذهن وفکر یک طلبه را به سوی بهره گیری مناسب ازعلم ودانش سوق دهد.

حجت الاسلام محمود مشایخ با تأکید براین که طلاب حوزه های علمیه دربخش های سیاسی، اخلاقی، علمی و معنوی نیازمند مشاوره هستند، تصریح کرد: اساتید مشاوره باید در مدارس علمیه فعال شوند تا ما شاهد پرورش طلابی مهذب و با تقوا درسطح حوزه باشیم.

گفتنی است، نخستین دوره آموزشی دانش‌افزایی ویژه معاونان تهذیب و مشاوران مدارس علمیه استان مازندران که از امروز به مدت دو روز در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر آغاز به کار کرد ظهر فردا به کار خود پایان خواهد داد./950/پ202/ص

ارسال نظرات