۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۵۴۸

نشست مشترک طلاب بیرجند و قاینات در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک ماهیانه طلاب و فضلای شهرهای بیرجند وقاینات از استان خراسان جنوبی درشهر مقدس قم برگزار شد.
تزئيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست مشترک ماهیانه طلاب و فضلای شهرهای بیرجند وقاینات از استان خراسان جنوبی با هدف بررسی مشکلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی این استان عصر روز جمعه در مرکز رسیدگی به امور مساجد شهر مقدس قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم احیای نام و یاد حضرت فاطمه زهرا(س) را رمز بقای تشیع دانست.

در ادامه این نشست، نمایندگان طلاب و فضلای شهرستان های قاینات به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل جاری و به ویژه امور فرهنگی استان خراسان جنوبی پرداختند.

از جمله نکات مورد تاکید نمایندگان طلاب و فضلای شهرهای بیرجند و قاین، ضرورت حضور جدی و مؤثر طلاب و روحانیان این استان در شهرهای مختلف به منظور انجام امور فرهنگی و تبلیغی بود.

حجت الاسلام نصراللهی از نمایندگان طلاب و فضلای شهرستان بیرجند در این نشست، ابراز داشت: این گونه نشست ها به هم اندیشی و نزدیک تر شدن طلاب و فضلای استان به هم کمک می کند.

حجت الاسلام بارانی از دیگر نمایندگان شهر بیرجند نیز در این نشست، گزارشی از فعالیت های مجمع طلاب و نمایندگان این استان ارائه کرد.

گفتنی است در این نشست همچنین طلاب و روحانیان شهرستان های بیرجند و قاینات به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود درباره امور و مسائل مختلف این شهرستان ها پرداختند.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا اصفهانی از روحانیان و فضلای شهرستان قاینات در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری همایش فاطمیه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور طلاب و روحانیان در این شهرستان خبر داد.

دبیر همایش فاطمیه گفت: در این همایش طلاب خواهر و برادر شهرستان قاینات و همچنین روحانیان مستقر حضور داشتند و حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم نیز در این نشست به تبیین مناقب و فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت.

حجت الاسلام اصفهانی ابراز داشت: خوشبختانه طلاب و روحانیان از این همایش که در مدرسه علمیه الزهرا شهر قاین برگزار شد، استقبال بسیار خوبی داشتند.

وی ابراز داشت: در بخش زیرکوه قاینات نیز نشست مشترک طلاب شیعه و سنی شهرستان قاین با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین طبسی در مدرسه عملیه زیرکوه برگزار شد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات