۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۵۵۲
مسؤول مؤسسه اندیشه انتظار گیلان:

تقویت پژوهش در عرصه مهدویت راهکار نهادینه‌سازی‌ فرهنگ انتظار است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه اندیشه انتظار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تقویت بیشتر بخش پژوهش های مهدوی می تواند زمینه ساز نهادینه کردن این فرهنگ عظیم اسلامی در جامعه را فراهم کند.
مهدويت
محمد دلیل‌حقی، مسؤول مؤسسه اندیشه انتظار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های مهدوی را ضروری برشمرد و افزود: معارف اصیل مهدوی باید از دوران نوجوانی به گونه تأثیر‌گذار برای نسل جوان تبیین شود. 

وی با بیان این که متأسفانه دشمنان اسلام امروز همه تلاش خود را برای تضعیف معارف مهدوی به کار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در همین راستا تبیین صحیح مفهوم انتظار می تواند نسل جوان جامعه را از توطئه افکنی های دشمنان مصون دارد. 

دلیل حقی با بیان این که تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامی سبب جهانی شدن تفکر اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: انتظار ظهور درنظام اسلامی نباید تنها درحد مفاهیم انتزاعی باقی بماند. 

وی با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از افراد جامعه اسلامی با وظیفه اصلی یک منتظر واقعی آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: متولیان دینی جامعه باید اقشار مختلف را با وظیفه یک منتظر آشنا سازند تا شاهد جامعه ای مهدوی باشیم. 

مسؤول مؤسسه اندیشه انتظار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که در عرصه مهدویت نیازمند یک هدف‌گذاری مناسب هستیم، ادامه داد: تقویت بیشتر بخش پژوهش های مهدوی می تواند زمینه ساز نهادینه کردن این فرهنگ عظیم اسلامی در جامعه را فراهم کند. 

دلیل حقی با بیان این که ظرفیت بالای مهدویت همه شئون زندگی انسان ها را در برخواهد گرفت، ادامه داد: امروز توجه و گام برداشتن در راستای اندیشه‌های مهدوی جامعه را به سعادت و تعالی هدایت خواهد کرد. 

وی با تأکید براین که شناخت معانی انتظار و مهدویت می‌‌تواند بهترین راهکار برای ترویج این فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: نبود شناخت در این خصوص سبب بروز مشکلات و آسیب های بسیاری خواهد شد. 

دلیل حقی، خدا محوری، دین محوری وعدالت محوری را از ‌مهم‌ترین شاخصه های جامعه منتظر اعلام کرد و گفت: اگر جامعه‌ای دارای چنین ویژگی های بارزی باشد از جوامع دیگر خود را متمایز کرده است. 

وی با بیان این که در جامعه منتظر همه فعالیت و برنامه ها باید مطابق با قرآن واهداف آن باشد، خاطرنشان کرد: انسان هایی که در چنین جامعه ای زندگی می کنند، افرادی با تفکر و اندیشه های متعالی و الهی هستند. 

مسؤول مؤسسه اندیشه انتظار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که ارزش های مهدوی باید به گونه ای تأثیر‌گذار در سطح جامعه نهادینه شود، بیان داشت: ترویج و نهادینه کردن این ارزش ها می‌تواند در تبیین صحیح فرهنگ مهدویت در جامعه تأثیرگذار باشد. 

دلیل حقی با بیان این که متولیان دینی و فرهنگی وظیفه سنگینی در جهت تقویت فرهنگ اصیل مهدوی در جامعه برعهده دارند، خاطرنشان کرد: همه تلاش های در کشور باید در جهت تبیین ارزش‌های مهدوی صرف شود. 

وی با تأکید بر این که شناخت زوایای زندگی امام زمان‌(عج) و شرایط ظهور برای انسان‌ها دارای اهمیت بسیاری است، تصریح کرد: در پی تحقق این رویداد، همواره شیطان صفتانی هستند که برای بقای خود و جلوگیری از وقوع یا به تاخیر انداختن آن دست به هر اقدامی می‌زنند.

دلیل‌حقی ، حضرت امام مهدی(عج) را رهبر آخرین انقلاب و منجی بشریت و متصل به سرچشمه وحی و مسلط بر تمام آموزه‌های قرآن معرفی کرد و گفت: امام (عج) نزدیک به هزار و 200 سال از عمر با برکت خود را میان مردم گذرانده و ملت‌ها، دولت‌ها، حرکت‌ها و قیام‌های مختلف را به نظاره‌گر بوده است.

مسؤول مؤسسه اندیشه انتظار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش پایانی سخنان خود، آماده‌سازی اذهان عمومی برای ظهور موعود(عج) از طریق برگزاری کارگاه‌های تخصصی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مؤسسه اعلام کرد و گفت: عدم شناخت امام عصر‌(عج) و اهداف و جایگاه امام و همچنین وظایف ما در قبال ایشان، همان زندگی جاهلی است که مرگ جاهلی را در پی‌دارد و در روایات بسیاری نیز به آن پرداخته شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات