۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۵۹۲
آیت الله موسوی جزایری:

کمک رسانی به مردم یکی از نعمت های بزرگ الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، کمک رسانی به مردم را یکی از نعمت های بزرگ الهی دانست.
آيت الله موسوي جزايري در افتتاحيه  مرکز امداد و نجات جنوب غرب کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز پشتیبانی امداد و نجات کشور، با بیان این که مسؤولیت و فعالیت در هلال احمر و امداد رسانی به مردم عبادت خداوند متعال است، اظهار داشت: خوشابحال کسی که شغل عبادت باشد و چه عبادتی زیباتر و دلچسب تر از کمک رسانی به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر گفته امام حسین علیه السلام بالاترین خدمت، کمک رسانی، امداد و نجات مردم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: زمانی که شهر یا روستایی در کشور عزیزمان ایران دچار سیل یا زمین لرزه ای می شود، امداد گران جمعیت هلال احمر با همه تجهیزات خود برای کمک به آنان می شتابند و هم و غم را از دوش زلزله زدگان یا سیل زدگان برمی دارند.

وی کمک رسانی به مردم را یکی از نعمت های بزرگ الهی دانست و گفت: عزیزانی که برای کمک به سیل زدگان پاکستانی به این کشور اعزام شدند یکی از نعمت های بزرگ الهی نصیب آنان شد و همیشه باید شکرگزار خداوند متعال باشند.

وی اضافه کرد: هلال احمر استان خوزستان بسیار فعال و کارآمد است و این سازمان پیشینه و گذشته درخشانی دارد؛ از این رو در دوران دفاع مقدس هلال احمر خوزستان در باران بمب و گلوله های دشمن بعثی جان بر کف و برای کمک به مردم می شتافتند.

آیت الله موسوی جزایری استان خوزستان را استانی بزرگ و پر جمعیت دانست و اذعان داشت: وضعیت مناطق حاشیه نشین استان خوزستان بسیار اسف بار است و بخش عمده ای از جمعیت این استان جنگ زدگان دوران دفاع مقدس تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر خوزستان افزون بر دفع بلایای طبیعی باید بر آسیب های بشری چیره شوند و با حضور به موقع خود در صحنه از وقوع چنین حوادثی جلوگیری بکنند.

مدرس خارج فقه و اصول، اذعان داشت: کسانی که در جمعیت هلال احمر خدمت می کنند بیشتر از بسیج خدا را عبادت و این خود عبادتی جاودانه و ماندگار برای خداوند متعال است.

در ادامه این مراسم ابوالحسن فقیه، مدیرکل جمعیت هلال احمر کشور بیان داشت: با توجه به اینکه سال 89 با عنوان همت مضاعف و کار مضاعف نام‌گذاری شده بود، در مجموعه هلال احمر کشور فعالیت‌های بسیاری صورت گرفت که حجم فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته در مقایسه با سال های پیش، دو برابر افزایش داشته است.

وی افزود: کمک به سیل‌زدگان پاکستانی و اعزام هفت هزار گروه امدادگر به پاکستان از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته است؛ ازا این رو در ماجرای سیل پاکستان سه هزار تن کمک‌های مستقیم مردمی به این کشور ارسال شد.

فقیه تصریح کرد: همچنین 22 اردوگاه اسکان موقت نیز با تلاش امدادگران هلال احمر برای سیل‌زدگان پاکستانی ایجاد و 183 پزشک و پرستار نیز به مناطق سیل‌زده اعزام شدند که سال گذشته جمعیت هلال احمر ایران، علاوه بر پاکستان به 20 کشور دیگر دنیا نیز کمک‌ کرد و این کشورها از خدمات هلال احمر ایران بهره‌مند شدند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در سال گذشته فعالیت‌های بسیار موفقی را در کشور انجام داده که اعتماد مجموعه دولت و مجلس به این نهاد، از مهمترین نتایج فعالیت‌های هلال احمر است؛ به همین دلیل در سال 90 شاهد افزایش امکانات هلال احمر خواهیم بود./9461/پ202/ص
ارسال نظرات