۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۴۷۱۶

نشست بررسی مسائل حجاب در حوزه علمیه خواهران مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی مسائل حجاب و تبیین شئون طلبگی با حضور حجت الاسلام عدالتیان، استاد حوزه علمیه مشهد در مدرسه علمیه اسلام شناسی برگزار شد.
نشست بررسی مسائل حجاب در حوزه علمیه خواهران مشهد برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی مسائل حجاب و تبیین شئون طلبگی با حضور حجت الاسلام عدالتیان، استاد حوزه علمیه مشهد روز گذشته در مدرسه علمیه اسلام شناسی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام عدالتیان به بیان فلسفه حجاب پرداخت و درباره حجاب طلاب بیان داشت: طلبه یک الگوی دینی در جامعه محسوب می شود بنابر این بایستی حجابی بیش ا زحد معمول داشته باشد و در مقابل این رعایت حداکثری برخی از مسائلی که مکروه هست را باید به صورت حداقل و بسیار کم انجام دهد.

وی خطاب به طلاب با بیان اینکه توجه داشته باشید که برخی پوشش ها در جامعه عرف هست، تصریح کرد: پوشیدن شلوار لی یا لباس های رنگ روشن در اجتماع عرف است اما استفاده طلبه از این پوشش ها آن را توجیه می کند و این خلاف شان طلبه است چراکه پوشش وی الگوی بسیاری از افراد متدین جامعه است

وی به ارائه راهکارهایی در برخورد طلاب با افراد بدحجاب اشاره کرد و یادآور شد: سعی کنید حالت امر به معروف کردن شما جنبه ای دوستانه و مشفقانه داشته باشد تا خدای نکرده دافعه ایجاد نکند، پس در گام اول سعی کنید دوست باشید. می توانید با آداب پسندیده ای همچون هدیه دادن کتب مفید در این زمینه و تشویق وی برای شرکت در جلساتی که به آگاه سازی این افراد در خصوص احکام الهی کمک می کند، وی را در راه رسیدن به حقیقت حکم الهی حجاب کمک کنید. به ویژه سعی کنید الگوهای مفید و دوستانه ای برای کودکان و نوجوانان باشید که این امر باعث می شود در دراز مدت اثر خود را بگذرد.

دیدار معاون فرهنگی شهرداری مشهد با مسؤولان مدرسه علمیه اسلام شناسی

مسؤولان مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد با شادکام، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در محل ساختمان تحصیلات تکمیلی این مدرسه دیدار کردند.

شادکام در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های موثر و همکاری حوزه علمیه اسلام شناسی، گفت: به نظر می رسد در شرایط فعلی نوع مخاطبان متفاوت شده است و این باعث می شود که حوزویان جهت تاثیر گذاری مفید و سازنده در جامعه خود را مجهز به ابزار های نوین ارتباطی کنند در این میان سعی شهرداری نیز بر این خواهد بود که برای این تجهیز و آماده سازی حوزویان را یاری کند.

در ادامه این جلسه هریک از معاونت های مدرسه ضمن شرح برخی از فعالیت های خود، آمادگی واحد خود را جهت همکاری با شهرداری در مسائل مرتبط اعلام داشتند.

در پایان معاون فرهنگی شهرداری مشهد ضمن تائید سخنان مسئولان مدرسه، اظهار داشت: شهرداری برنامه های پیشنهادی حوزه را که باعث ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی شهر مشهد می شود جهت اجرا در سطح شهر پذیرا خواهد بود./934/پ202/ص
ارسال نظرات