۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۷۶۸
مسؤول شورای هماهنگی گیلان:

وجود حضرت آیت الله بهجت جلوه ای از‌ نور الهی بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، وجود حضرت آیت الله بهجت(ره) را جلوه ای از خداوند دانست و بر ضرورت شناساندن زوایای ناشناخته زندگی آن عالم فقیه به نسل جوان تأکید کرد.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت(ره) در دبیرستان آیت الله بهجت رشت که با حضور فرهنگیان استان برگزار شد، این عالم برجسته را افتخار جهان تشیع معرفی کرد و گفت: این عالم وارسته با تهذیب نفس و خدا‌پرستی نقش خود را به درستی ایفا کرد و مانند چراغی روشن نورافشانی می‌کردند.

وی، وجود حضرت آیت الله بهجت(ره) را جلوه ای از خداوند دانست و بر لزوم شناساندن زوایای ناشناخته زندگی آن عالم فقیه به نسل جوان تأکید کرد و افزود: حضرت آیت الله بهجت(ره) پس از 82 سال تدریس و تهذیب و فرار از مرجعیت، یکباره لطف خداوند شامل حال ایشان شد و همچون آفتاب درخشیدند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که پیوند آن حضرت با انقلاب و نظام پیوندی ریشه دار و عمیق بود ادامه داد: آن معلّم بزرگ اخلاق از سیاست جدا نبوده و هرگز حمایت های بی دریغ خویش را از حضرت امام‌(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی دریغ نکردند.

وی، حضرت آیت الله بهجت را نمونه کامل یک انسان واقعی معرفی کرد و با بیان این که مهم‌ترین نکته‌ای که در زندگی این عالم ربانی باید برای ما درس باشد، وجود کمال در این انسان والا مقام بوده که نتیجه طینت پاک از طرف خداوند به ایشان است، ادامه داد: این عالم ربانی در طول زندگی با برکت خود به کم‌ترین چیز قانع بود و با قناعت سختی‌ها را تحمل می‌کرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، وجود آیت‌الله بهجت را برای جامعه اسلامی مایه برکت و خیر دانست و گفت: یک روحانی باید صاحب علم باشد و در غیر این صورت اسلحه خود را به همراه ندارد و آیت‌الله بهجت(ره) در شناسایی اسلام نقش مهم داشت.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که ما هرچه داریم از مرجعیت و ولایت داریم اظهار داشت: خوشا به حال کسانی که امروز گام‌هایشان را براساس رهنمودهای ولایت بر می‌دارند.

وی، دوستی و دشمنی مردم را براساس محبت به ولایت عنوان کرد و بیان داشت: این مردم با هر آن که ولی فقیه را دوست بدارد دوستند و هر آن که ولی فقیه را دشمن بدارد، دشمنند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، ولادت آیت الله بهجت(ره) در استان ولایی گیلان را افتخاری بزرگ برای مردم گیلان دانست و ادامه داد: متأسفانه دَین ما نسبت به آن عالم ربانی آنگونه که در شأن ایشان بود اَدا نگردیده است.

حجت الاسلام اشجری در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش روحانیت در بیداری و آگاهی جوامع و مردم خاطرنشان کرد: روحانیان نقش معلم را در جامعه دارند و همواره برای آگاهی و بیداری جامعه و مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان این که علما و روحانیان همواره در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلامی قرار داشته و دارند، افزود: روحانیان دیده‌بانانی هستند که هر جا احساس کنند دین و ایمان، شرف و ناموس مردم در خطر است بر خود وظیفه می‌دانند که مردم را بیدار کنند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، علما را پاسداران واقعی شریعت محمدی معرفی کرد و با اشاره به این که علمای دینی در طول تاریخ همیشه از ارزش های اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: امروز نیز علما و فقهای دین در همه عرصه های دینی حضوری تأثیرگذار دارند./950/پ202/س

ارسال نظرات